Ne hagyd ki!

Fel!
29 máj

5 válasz Bihari Ádámtól a férfiak stílusáról

Bihari Ádám

Interjú a közismert stílustanácsadóval, a Sprezzatura by Bihari tulajdonos-ügyvezetőjével, a Stílusőrjárat YouTube-csatorna véleményvezérével

1.Ha stílustanácsadás meg private shopping, akkor a hölgyek valószínűleg jobban el tudják képzelni, miként is néznek ki ezek a gyakorlatban – felteszem ugyanis, többen vesznek igénybe közülük egy ilyesfajta szolgáltatást. Mi ennek a táncrendje egy férfi esetében?

Nehogy azt gondold, csak a férfiak nem verik nagy dobra! Én alapvetően nekik szóló stílustanácsadással foglalkozom, de a folyamat leírásához a karakterszám is kevés lenne, meg ugye ez egy olyan know-how, ami nem publikus. De egy biztosan kijelenthető, az ügyfélköröm  (cég- és felsővezetők, bankárok, valamint egyre több sikeres fiatal, azaz mindazok, akik megengedhetik maguknak ezt a prémium szolgáltatást és igényük is van rá) ugyan az elején ki vannak lökve a komfortzónájukból, de közben élvezik is a folyamatot, a végeredmény pedig önmagáért beszél. Hogy egy klasszikust idézzek: “Az út maga a cél.”.

2.Melyek azok az alapdarabok, amelyeket feltétlen szoktál javasolni, hogy mindig muszáj csatarendben állniuk a gardróbszekrényben?

Nincsen olyan must-have darab, amely mindenki számára egyformán fontos vagy hasznos, hiszen az azt jelentené, hogy sablonokban gondolkodom és nem egyéniségekben. Mást gardróbot javaslok egy fiatal, feltörekvő start-up vállalkozónak, mint egy sikeres pénzintézet vezérének. Viszont egy ropogós, hófehér ing, talán az, ami tényleg nem hiányozhat egyetlen férfi gardróbjából sem, stílustól és karaktertől függetlenül.

3.Ha kvázi nem lenne a büdzsének felső határa, milyen márkáktól válogatnál az ideális ügyfelednek? Azaz, ha elegancia, mi van manapság a levegőben? 

Sok ügyfelem van, akinél nincsen felső határ, mert megengedhet szinte bármit magának, de itt nem az agyatlan költekezésről van szó és még inkább nem a márkák hajkurászásáról. Én nem márkákban gondolkodom, hanem karakterben és az ahhoz legjobban passzoló brandekből állítom össze egy külföldi private tour alkalmával a casual/smart casual ruhatárukat. A business vonalat pedig a nápolyi stílusú bespoke stílusú koncepciómból, a Sprezzatura by Bihari exkluzív csináltatott darabjaiból válogatom össze.

4. Aki követ téged, az látja, hogy oda vagy az olasz életérzésért, nem is oly rég saját méretes szabóságot is nyitottál egy nápolyi szabómesterrel – amit az előbb említettél is. Manapság, amikor ennyire globalizált minden, van még értelme külön olasz, angol vagy francia divatról beszélni? Ha igen, miért pont az előbbi mellett tetted le a személyes voksod?

Igen, rajongok az olasz kultúráért, imádom a gasztronómiájukat, szerelmes vagyok az olasz autók dizájnjába, és csodálom a művészetüket. De pontosítanék, a Sprezzatura by Bihari a saját márkám zászlóshajója. Egy olyan stílusú szalon, ahol Nápoly legelismertebb manufaktúráinak a termékei elérhetők. Hosszas keresgélés után megállapodtam az általam legkiválóbbnak tartott öltöny, ing, nyakkendő, díszzsebkendő, mandzsettagomb és karkötő készítőivel, és kizárólagos megállapodást kötöttem velük a régióra. Viszont az ő brandjüket is  büszkén kommunikálom, mert itt nincsenek homályos titkok. Ellenben pontosan tudható, hol készülnek ezek a varázslatos darabok. Tiszta, igaz kommunikáció és kompromisszummentes termékek, mert én ebben a filozófiában hiszek.

5. És egy aktuális kérdés így a végére! Mit gondolsz, mennyiben fog változni a férfiakra lövő divatipar így a kialakult helyzet hatására? Ha egyáltalán fog.

Még visszakanyarodva az előző kérdésedre, a globalizáció csapdája sosem lesz képes elejteni zsákmányként a szabósági kultúrát, hiszen a különböző kultúrájú nemzetek eltérő stílusjegyei az unikális vezérfonalai ennek a szűk szegmensnek, amitől a mai napig beszélhetünk még olasz (Nápoly, Róma, Firenze, Milánó), angol és francia öltönykészítési iskolákról. A divattal én nem foglalkozom, nem igazán követem, de azért néha rápillantok és elszomorodom, hogy mennyire elfogyott a kreativitás, illetve hogy a fiatalokra mennyire agresszíven is próbál ez az ipar ráerőszakolni olyan trendeket, amelyek szerintem zsákutcák. Számomra a divat csupán egy jelző, a stílus viszont egy életfilozófia.

Fotó: Erdélyi Gábor

Pécsi Balázs