Legalábbis én korábban nem botlottam beléjük se fizikailag, se az online térben. A Facebook-hirdetéseik azonban elég prosperálók lehetnek, ugyanis egy csomószor beteszi a rendszer a hírfolyamomba őket, gondolom másnak is, akit célcsoportként értékel. Személy szerint én mindig örülök annak, ha (egy legalábbis számomra) új hazai férfiszabósággal vagy dizájnerrel gyarapodik a kínálat, még akkor is, ha nem minden start professzionális, elvégre a nagyok sem ott kezdték, ahol. Szóval relatíve könnyen szemet tudok hunyni a nem tökéletes üzletkialakításon, a béna ünnepi dekorokon vagy grafikai arculati elemeken, hiszem, hogy lesz majd jobb, elvégre talán a legfontosabb mégiscsak az, hogy ezek a cégek milyen terméket adnak ki a kezük közül. Mielőtt még azt gondolná valaki, hogy az alábbi példákról beszélek, úgy nem talált, egyedül a Canissi üzletét láttam eddig (kívülről) egy pillantásra, mikor is beugrottam a Culinarisba vásárolni. Amit tudok róluk jelen sorok írásakor, hogy milyen fotóik vannak (merthogy azokat már leválogattam), a többit én is most kutatom az oldalaikon – avagy ahogy édesapámnak mondta anno az oroszból frissen átképzett irodalomtanára: “Fiúk, ne kérdezzetek, mert csak két leckével járok előttetek!”
1.Canissi
Pont a héten ismerkedtem meg személyesen is a cég PR-menedzserével a VAN GRAAF 2019-es tavasz-nyári kollekcióit bemutató eventen a frissen nyílt Sociétében, aki ott elárulta, hogy éppen a közelmúltban fotóztak új lookbookot. Az Instájukon már van erről werk, de azt is megtudhatjuk onnan, hogy valaki rendelt tőlük egy pont ugyanolyan narancs, bársony szmokingzakót, mint amilyen Eggsynek is van a Kingsman második részében. Tehát ez egy igazi méretes szabóság immár 10 éve a Markó utcában, nekem nagyon tetszik a very British, classy stílusuk. Szóval, ha legközelebb beugrotok egy Piper-Heidsick pezsgőért a Culinarisba, időzítsétek úgy, hogy legyen időtök ide is benézni és levenni a méreteket egy Vitale Barberis vagy Loro Piana textíliából készülő öltönyhöz (lásd. a nyitóképen)!
2.Titem
Bár van egy olcsóbb árfekvésű konfekcióvonaluk is, nekünk a Black Label, a méretes szolgáltatás az érdekes, amelynek keretében Loro Piana, Vitale Barberis vagy Holland&Sherry szövetekből készíttethetjük el az öltözékünket náluk. A fentebbinél sem írtam direkt árat, mert ez a bespoke műfajban korántsem egy egzakt valami, az igényszintünk ugye nagyban tudja azt befolyásolni, náluk egyébként 200 000 forinttól kezdhetünk álmodozni. Jelenleg két üzletük van, Pesten a Váci úton, illetve Debrecenben – a szegedi Árkádban bezárhatták a boltot, mert már nincs a honlapon. Érdekes, hogy a cég alapítója egyébként mongol származású, családi indíttatásból foglalkozik ezzel a biznisszel.
3. Petra Földi
Nem méretes szabóság, hanem egy fiatal dizájner, aki vízlepergető és teljesen környezetbarát darabokat kreál, nekünk itt most a ballonkabátjai az érdekesek. Ha már unjuk a Burberrynket otthon, vagy kellene egy új trencskó a régi helyett, és szeretnénk picit támogatni a hazai gazdaságot a brit helyett, akkor a bézs vagy fekete színállásban kapható modell lesz a befutó a márka kínálatából!
Fotók: PR