Ne hagyd ki!

Fel!
22 ápr

Ez itt a top 10 legpazarabb termék a kutya évére!

Akkor hát ez lenne az első! Mármint az első poszt a blogon, s nem az első év, mikor is a luxusbrandek szeretnék egy-két limited special edition termékkel megvámolni a gazdag távol-keletieket. Nekünk talán ez furcsán hathat (lévén senki se kapott még ajándékot, vagy ajándékozta meg önmagát arra, mert épp eljött a szűz, oroszlán vagy a halak hónapja), de pont ugyanannyi értelme van ennek, mint mondjuk névnapra ajándékot venni vagy felköszönteni valakit. Részemről minden évben izgatottan várom, mennyire voltak az adott tematikában kreatívak a tervezők, s tudom, hogy február 16. nem tegnap volt már, de mivel egész évben (sőt, még igazából jövő év elején is) a kutya évét ünnepeljük, így a blog késedelmes indulása okán engedtessék meg most közreadnom, nekem mely limitált termékek jöttek be leginkább luxusfronton.

10.Giorgio Armani: Chinese New Year Highlighting Palette

Armani, palette, Giorgio Armani, púder, kutya éve, year of the dog, highlighting, chinese, kínai

Maga a 75 dolláros termék egy sima arcszínkiemelő púder, a lényeg a tégely, ami természetesen vörös, a fedelén a vagyon és a szerencse írásjelével, a púder párnáján 3D-ben pedig a kínai zodiákus szerint a hűséget és az őszinteséget megtestesítő kutyával, ami erőteljesen hajaz egy angol bulldogra.

9.Mont Blanc: The Dog Limited Edition

Mont Blanc, töltőtoll, fountain pen, notebook, jegyzetfüzet, tinta, ink, chinese, kínai, year of the dog, a kutya éve

A majom és a kakas éve után ez a harmadik játékos a Signs&Symbols kollekción belül létrehozott Legend of Zodiacs alkategóriában. Ez a különleges, lakkozott, a 925 sterling ezüst kupakján és a ródiummal bevont arany tollhegyén kézzel gravírozott töltőtoll mindössze 512 darabban készült (a számjegyek összege ugye 8, ami a kínaiaknál szerencseszám). Hogy pedig ne holmi vacak sajtpapírra kelljen irkálnunk vele, lehet venni hozzá egy jegyzetfüzetet és vörös tintát is.

8.Johnnie Walker Blue Label: Year of the Dog Limited Edition Design

Johnnie Walker, Blue Label, whisky, 2018, limited edition, limitált kollekció, kínai újév, chinese new year, year of the dog, a kutya éve

A híres whiskybrand egy dekoratív kék – kínai festményeket utánzó – mintával tekerte körbe az üvegét, s bár nem vagyok éppenséggel nagy whiskyrajongó, de ez előtt – a logóhoz hasonlóan – emelem a cilinderem. Itt lehet beszerezni.

7.Panerai: Year of the Dog

Panerai, óra, watch, karóra, limitált kollekció, limited edition, year of the dog

És akkor kezdjünk bele az órás sztorikba! Nem tudom, miért, de az óráscégek szinte versenyt tapossák egymást, hogy ebben a zodiákus buliban részt vehessenek. Eddig úgy volt, hogy egy-egy adott dizájn mentén újítanak évről évre, a Panerai a Luminor Sealand modelljét szokta bevetni erre a célra. Most sem történt ez másként, a Luminor 1950 Sealand 3 Days Automatic Acciaio lett a befutó, amelynek a hátlapján az úgynevezett sparsello technikát alkalmazták, azaz a gravírozott részeket arannyal töltötték ki. A limitált 88 darab a márka hongkongi flagship üzletében (volt) elérhető.

6.Ulysse Nardin: Year of the Dog

88 darabos limitált kiadás, aligátorbőr szíj, 18 karátos rózsaarany részletek, nagyjából ezek a legjellemzőbb adatai a „meghekkelt” Classico kollekciós darabnak, amelynek számlapjára a minta egy különleges, évszázados lakkozási eljárásnak hála került, amelyet manapság már csak kevés mester tud ilyen nívón kivitelezni.

5.Chopard: L.U.C XP Urushi Year of the Dog

A Japánban egyszerűen csak „national human treasure”-nek titulált Kiichiro Masumaro mester művészetét, továbbá a japán császári családnak is dolgozó Yamada Heiando cég szakértelmét hívta segítségül a Chopard ehhez a 88 darabban legyártott, hihetetlenül fáradságosan és bonyolultan készülő számlapos karórához, amelyen van lakkozás, applikáció, kézi festés és más hagyományos technikák sora.

4.Breguet: The Classique 7145 Chow-Chow

Míg a fentebbi egy akitát, addig a Breguet egy csau-csaut, a legősibb és legközkedveltebb kínai kutyafajtát választotta főszereplőnek ehhez a (tökéletes 3D hatást eredményező) bas-relief technikával  kézzel gravírozott, ezüstözött arany számlapú csodához, amiért 42 000 dollárt kell kipengetni.

3.Jaquet Droz: Petite Heure Minute Dog & Petite Heure Minute Relief Dog

Bár itt csak kettőt látunk, ez igaz, de higgyük el, valójában négyféle időmérővel jött ki a luxusmanufaktúra, egyformán 28 darabot legyártva mindegyikből. A képen látható modelleknek ugyanis vannak 232 illetve 272 db gyémánttal kirakott verzióik is, további különbség, hogy a pekingi palotapincsit miniatűrként megfestett darabon más a grafika, a domborműves verzión pedig fehéraranyból van az öleb.

2.Vacheron Constantin: Métiers D’Art „The Legend of the Chinese Zodiac” – Year of the Dog

Mindössze 12-12 darab készült ebből a jianzhi technikát (ősi kínai papírművészet) megidéző gravírozott ketyegőből: az egyik kék krokodilbőr szíjon és számlappal, platina szerkezettel, fehérarany díszítéssel, a másik pedig barna szíjjal és számlappal, rózsaarany fém részekkel, előbbi 125 000, utóbbi 103 000 dollárba fáj(t).

1.Louis Vuitton: Lunar New Year

A kínaiak egyik kedvenc luxusmárkája egy egész alom kutyás terméket hozott a világra, a teljesség igénye nélkül én most csak párat szedtem össze, ide kattintva azonban egy csomó más termék is előjön. Ezt megtámogatva világszerte kutyák költöztek az év elején a kirakatokba is, méghozzá nem is akármilyenek, hanem a vezetőtervezők, Nicholas Ghésquiere és Kim Jones (ő azóta ugye már a Dior Homme élére igazolt át) saját kedvenceiről készült szobrok. Az Andrássy úti üzletben is van egyébként ilyen shiba inu fajtás hotstamp, amivel a bőrárukat tudjuk perszonalizálni.

A fentebbiek mellett persze mások sem hagyták ki a könnyű pénzszerzés lehetőségét, volt kutyás kollekciója a Guccinak, a Moynat táskafityegőket, a Blancpain és a Piaget órát, a Salvatore Ferragamo selyemkendőt, az S. T. Dupont öngyújtót és tollat, a Davidoff szivardobozt, stb. tervezett. De ha itt most nem fejezem be, akkor ez a poszt biza tartana még egy darabig, Ti meg rögtön bele is unnátok a blogba! Azt meg  a világért sem akarnám! 😉

Fotók: PR

Pécsi Balázs