Akkor hát ez lenne az első! Mármint az első poszt a blogon, s nem az első év, mikor is a luxusbrandek szeretnék egy-két limited special edition termékkel megvámolni a gazdag távol-keletieket. Nekünk talán ez furcsán hathat (lévén senki se kapott még ajándékot, vagy ajándékozta meg önmagát arra, mert épp eljött a szűz, oroszlán vagy a halak hónapja), de pont ugyanannyi értelme van ennek, mint mondjuk névnapra ajándékot venni vagy felköszönteni valakit. Részemről minden évben izgatottan várom, mennyire voltak az adott tematikában kreatívak a tervezők, s tudom, hogy február 16. nem tegnap volt már, de mivel egész évben (sőt, még igazából jövő év elején is) a kutya évét ünnepeljük, így a blog késedelmes indulása okán engedtessék meg most közreadnom, nekem mely limitált termékek jöttek be leginkább luxusfronton.
10.Giorgio Armani: Chinese New Year Highlighting Palette
Maga a 75 dolláros termék egy sima arcszínkiemelő púder, a lényeg a tégely, ami természetesen vörös, a fedelén a vagyon és a szerencse írásjelével, a púder párnáján 3D-ben pedig a kínai zodiákus szerint a hűséget és az őszinteséget megtestesítő kutyával, ami erőteljesen hajaz egy angol bulldogra.
9.Mont Blanc: The Dog Limited Edition
A majom és a kakas éve után ez a harmadik játékos a Signs&Symbols kollekción belül létrehozott Legend of Zodiacs alkategóriában. Ez a különleges, lakkozott, a 925 sterling ezüst kupakján és a ródiummal bevont arany tollhegyén kézzel gravírozott töltőtoll mindössze 512 darabban készült (a számjegyek összege ugye 8, ami a kínaiaknál szerencseszám). Hogy pedig ne holmi vacak sajtpapírra kelljen irkálnunk vele, lehet venni hozzá egy jegyzetfüzetet és vörös tintát is.
8.Johnnie Walker Blue Label: Year of the Dog Limited Edition Design
A híres whiskybrand egy dekoratív kék – kínai festményeket utánzó – mintával tekerte körbe az üvegét, s bár nem vagyok éppenséggel nagy whiskyrajongó, de ez előtt – a logóhoz hasonlóan – emelem a cilinderem. Itt lehet beszerezni.
7.Panerai: Year of the Dog
És akkor kezdjünk bele az órás sztorikba! Nem tudom, miért, de az óráscégek szinte versenyt tapossák egymást, hogy ebben a zodiákus buliban részt vehessenek. Eddig úgy volt, hogy egy-egy adott dizájn mentén újítanak évről évre, a Panerai a Luminor Sealand modelljét szokta bevetni erre a célra. Most sem történt ez másként, a Luminor 1950 Sealand 3 Days Automatic Acciaio lett a befutó, amelynek a hátlapján az úgynevezett sparsello technikát alkalmazták, azaz a gravírozott részeket arannyal töltötték ki. A limitált 88 darab a márka hongkongi flagship üzletében (volt) elérhető.
6.Ulysse Nardin: Year of the Dog
88 darabos limitált kiadás, aligátorbőr szíj, 18 karátos rózsaarany részletek, nagyjából ezek a legjellemzőbb adatai a „meghekkelt” Classico kollekciós darabnak, amelynek számlapjára a minta egy különleges, évszázados lakkozási eljárásnak hála került, amelyet manapság már csak kevés mester tud ilyen nívón kivitelezni.
5.Chopard: L.U.C XP Urushi Year of the Dog
A Japánban egyszerűen csak „national human treasure”-nek titulált Kiichiro Masumaro mester művészetét, továbbá a japán császári családnak is dolgozó Yamada Heiando cég szakértelmét hívta segítségül a Chopard ehhez a 88 darabban legyártott, hihetetlenül fáradságosan és bonyolultan készülő számlapos karórához, amelyen van lakkozás, applikáció, kézi festés és más hagyományos technikák sora.
4.Breguet: The Classique 7145 Chow-Chow
Míg a fentebbi egy akitát, addig a Breguet egy csau-csaut, a legősibb és legközkedveltebb kínai kutyafajtát választotta főszereplőnek ehhez a (tökéletes 3D hatást eredményező) bas-relief technikával kézzel gravírozott, ezüstözött arany számlapú csodához, amiért 42 000 dollárt kell kipengetni.
3.Jaquet Droz: Petite Heure Minute Dog & Petite Heure Minute Relief Dog
Bár itt csak kettőt látunk, ez igaz, de higgyük el, valójában négyféle időmérővel jött ki a luxusmanufaktúra, egyformán 28 darabot legyártva mindegyikből. A képen látható modelleknek ugyanis vannak 232 illetve 272 db gyémánttal kirakott verzióik is, további különbség, hogy a pekingi palotapincsit miniatűrként megfestett darabon más a grafika, a domborműves verzión pedig fehéraranyból van az öleb.
2.Vacheron Constantin: Métiers D’Art „The Legend of the Chinese Zodiac” – Year of the Dog
Mindössze 12-12 darab készült ebből a jianzhi technikát (ősi kínai papírművészet) megidéző gravírozott ketyegőből: az egyik kék krokodilbőr szíjon és számlappal, platina szerkezettel, fehérarany díszítéssel, a másik pedig barna szíjjal és számlappal, rózsaarany fém részekkel, előbbi 125 000, utóbbi 103 000 dollárba fáj(t).
1.Louis Vuitton: Lunar New Year
A kínaiak egyik kedvenc luxusmárkája egy egész alom kutyás terméket hozott a világra, a teljesség igénye nélkül én most csak párat szedtem össze, ide kattintva azonban egy csomó más termék is előjön. Ezt megtámogatva világszerte kutyák költöztek az év elején a kirakatokba is, méghozzá nem is akármilyenek, hanem a vezetőtervezők, Nicholas Ghésquiere és Kim Jones (ő azóta ugye már a Dior Homme élére igazolt át) saját kedvenceiről készült szobrok. Az Andrássy úti üzletben is van egyébként ilyen shiba inu fajtás hotstamp, amivel a bőrárukat tudjuk perszonalizálni.
A fentebbiek mellett persze mások sem hagyták ki a könnyű pénzszerzés lehetőségét, volt kutyás kollekciója a Guccinak, a Moynat táskafityegőket, a Blancpain és a Piaget órát, a Salvatore Ferragamo selyemkendőt, az S. T. Dupont öngyújtót és tollat, a Davidoff szivardobozt, stb. tervezett. De ha itt most nem fejezem be, akkor ez a poszt biza tartana még egy darabig, Ti meg rögtön bele is unnátok a blogba! Azt meg a világért sem akarnám! 😉
Fotók: PR