Ne hagyd ki!

Fel!
4 márc

Ruhakölcsönző üzletágat épít a Ralph Lauren

Ralph Lauren_rent_box_subscription

A Ralph Lauren-csoportot nagyon kellemetlenül érintette az elmúlt év: globálisan 42%-kal estek vissza a tavalyi bevételeik a vírushelyzet kiváltotta szigorításoknak köszönhetően. A karanténok, a nyitva tartás korlátozása, stb. eredményeképp csak Kínában 40%-os forgalmi mínuszt könyvelhettek el, ezzel pedig ők váltak az egyik olyan nagy világmárkává, amelyet a szaksajtó külön is kiemelt, mint a tavalyi év nagy vesztesét ebben a szegmensben. Így talán nem meglepő az új húzásuk, miszerint egy ruhakölcsönző rendszert építenek ki, amelynek keretében már 125 dollár/hótól házhoz érkeznek az előfizetőkhöz akár a legfrissebb kollekció darabjai is. (A szerencsésebbeknek még vadonatújan, másoknak már hordottan.) A válogatásban a divatház stylistjai is segítenek, hogy mindenki a neki megfelelő ruhatárat építhesse fel a bérleményeivel. A ruhadarabokat később egy csupán tagoknak szóló, kedvezményes áron meg is lehet vásárolni.

Nyilván ez az ökotudatossággal, a fenntarthatósággal is abszolút pariban van  – azaz akár sokaknak, pláne a fiatalabbaknak még be is jöhet -, a kérdés inkább az (ami egyelőre nem derült ki), hogy a cégcsoporton belül ez mely almárkákat fogja érinteni. Vajon beveszik-e például a legmagasabbra pozícionált Purple Labelt is, ezzel jelentősen erodálva azt, avagy csak az olcsóbb kategóriás termékek lesznek elérhetők? Az biztos, hogy ezzel az ötlettel akár nagyot is lehet kaszálni, de roppant rizikós is: a túlélés fejében az amerikai divatház akár el is búcsúzhat a státuszától. Ugyanis az is tervben van, hogy a kölcsönzési életciklusuk végén járó ruhadarabok aztán a legszegényebbeknél landoljanak – ettől a lépéstől pedig a luxusmárkák érthetően ódzkodnak, hiszen vásárlóik pont, hogy el szeretnének különülni a többi társadalmi csoporttól a vásárlásaikkal. A The Lauren Look névre keresztelt program mindenesetre március 2-től indult el az USA-ban és Kanadában.

Fotó: PR
2021. március 4.

Pécsi Balázs