Ne hagyd ki!

Fel!
9 jún

Pufidzseki újratöltve

Moncler, Poldo Dog Couture, limited edition, kutyaruha

A nagy divatházak évtizedek alatt ikonikussá és roppant keresetté vált modelljei mindig kéznél vannak a kreatívok számára, ha valami nagyot kell dobbantani marketingszempontból, de remek eszközei lehetnek ezek annak is, hogy némi pluszpénz folyjon be a házikasszába. Egy-egy új, merész színárnyalat, meghökkentő minta, némi marketingbüdzsé és tádám, kész is az új őrület a következő egy-két hónapra, amíg a vásárlók elkapkodják az üzletek polcairól a limitált kollekció darabjait. Nem bonyolult recept ez, sokan, sokféle módon használták már. Jól jön ez olyankor is, amikor valamiről le kell már picit fújni a port, de az ellenkezője is igaz, annak a terméknek sem árt, amelynek a nimbusza éppen a topon van. A Moncler híres “pufidzsekije” is ilyen, egy magát valamire is tartó topmenedzsernek must-have, hogy lógjon belőle feketében/sötétkékben a gardróbban, de legalábbis egy mellény, na az aztán tényleg kötelező! Az Andrássy úton is monobrand üzlettel rendelkező márka nem a már jól bevált fazonok felpimpelésére szavazott, hanem bevont 8 ismertebb/kevéssé ismert tervezőt, hogy akkor szabad a pálya kérem szépen, lehet alkotni. A végterméket (a jellegzetes matéria mellett azért rengeteg egyéb darab is készült, hogy komplett lookok jöjjenek ki) pedig az idei ősz-téli kollekciókat bemutató milánói divathéten prezentálták nekünk februárban egy hangárban, e poszt ellenben nem egy újbóli fáziskésés eredménye, hanem abból az aktualitásból íródott, hogy hamarosan ezeknek egy része a budapesti üzletben is elérhetővé válik. Az én kedvencem a Pier Paolo Piccioli (by the way a Valentino kreatív igazgatója) által tervezett kollekció, amit nem is nagyon tudom, mihez hasonlítsak, talán az Északi-sarkra kiránduló királylányoknak a legtesthezállóbb ebből vásárolni (lásd. alább).

Persze, akadnak férfiaknak szánt darabok is a Palm Angels, a Fragment Hiroshi Fujiwara, a Grenoble és az 1952 etapokban, a Simone Rocha és a Noir Keir Ninomiya tervezte szortimentek csak nőiek, a Craig Green-félét pedig nem is nagyon tudom értelmezni, de van egy hangulata, az biztos! Ez utóbbi, a Simone Rocha és a Pier Paolo Piccioli kreálta darabok egyértelműen az haute couture kategóriájába sorolandók, mármint abba, amelyiket még a red carpeton sem igen fogunk látni, maximum gyűjtők kollekcióiban és múzeumok raktárában/tárlatain fognak majd új otthonra lelni. A Moncler Genius kollaboráció itt kattintgatható végig, most pedig cukibb vizekre evezünk!

Ahogy a budapesti üzlet shop managerétől megtudtam, van rá némi esély, hogy az átlag magyar luxusfogyasztó számára egy sokkal kelendőbb terméket is megtaláljunk a hazai polcokon: a Poldo Dog Couture prémium kutyaruházati márkával karöltve hét színállásban tudunk ezentúl kis kedvencünkkel (=ölebünkkel) összeöltözni, szóval ha rottweiler helyett francia bulldogunk, tacskónk vagy terrierfélénk van, akkor most tapsikolhatunk örömünkben. Ha pedig hidegebbre fordulna az idő, a pufimellény mellett egy darab pulcsi is van, itt készülhetünk rájuk lelkiekben.

Fotók: PR

Pécsi Balázs