Míkonosz, Capri, Portofino, Forte dei Marmi – csupán pár példa olyan településekre a kontinensen, ahol kis túlzással több a világhírű luxusbrand, mint az állandó lakos. A luxusvároskák persze a turizmusból élnek: a nyáriból vagy a téliből. Így a sorba bevehetnénk St. Moritzot (ahol tavaly decemberben csak olyan brandek nyitottak monobrand üzletet, mint a Dior, a Burberry vagy az Isaia) vagy a francia Courchevel síparadicsomot is. És lassan majd az olasz Veneto tartományban, illetve egész pontosan a Dolomitokban megbújó Cortina d’Ampezzót úgyszintén – ahol a 1956-os téli olimpiát is rendezték egyébként. Az elmúlt ünnepi időszakban ugyanis pop-up üzletet nyitott itt a Dior, és hatalmasat robbant a hír, hogy állandó képviselettel lesz ezentúl jelen a Louis Vuitton. (És azt ugyebár tudjuk, hogy sokszor a francia divatház szokott az első fecske lenni a nagy brandek közt, amely megtelepszik valahol, és őt figyelve és követve hamarosan érkeznek a többiek is. Jó példáért nem is kell messzire mennünk: lásd. Andrássy út.) Érdekesség egyébként, hogy ez az első síparadicsom Olaszországban, ahol megjelennek – bár igaz, ez is a legközkedveltebb az olaszok közt. A városkában a luxusutazók igényeit eddig két helyi luxusmultibrand retailer próbálta kiszolgálni (Franz Kaler és Noir), illetve van Paul&Shark és Brunello Cuccinelli márkabolt is.
Fotó: Louis Vuitton
2021. február 4.