Na és persze én sem, egészen addig, amíg nem találkoztam a márka kelet-közép-európai brandmenedzserével, aki jól kitanított e fronton. Tudtátok például, hogy a “London” valójában nem elhagyható a márkanévből? Vagy hogy a budapesti (a The Ritz-Carlton Erzsébet tér felőli sarkán) nemcsak a régió legnagyobb üzlete, de világszinten is elég jelentős alapterületűnek számít? Még a milánói is kisebb nála – oké, a londoni Regent Streeten lévő viszont nagyobb. No de lássuk is az okosságokat!
1. Az alapítótól, Jo Malone-tól az 1994-ben gründolt brandet 1999-ben vette meg az Estée Lauder Companies, amelyhez olyan márkák tartoznak még, mint a Clinique, a Bobbi Brown, a La Mer, a M.A.C. vagy az….Estée Lauder – ki hitte volna!
2. A 2017 júliusában nyitott pesti monobrand üzleten kívül decembertől már a Váci utcai Douglasban is találkozhattok egy csökkentett szortimenttel, továbbá idéntől a MOM Parkban lévő Douglasban is elérhető lesz a termékek egy része a márka jellegzetes, krémfehér színű üzletberendezésével kialakított szigeten.
3. A Jo Malone London ugye legismertebb produktumai a parfümök, amelyek nincsenek elkülönítve női- és férfiillatokra, mivel a cégnél hisznek abban, hogy a bőrtípus és a személyiség döntő fontosságú az ügyben, hogy egy adott illat hogyan viselkedik rajtunk. Nem ritka így, hogy kifejezetten édeskés, virágos permeteket is választanak náluk a férfiak, hiszen sokunknál azok mégis maszkulinabb illatként jelentkeznek. Érdekes! Ahogy az is, hogy kifejezetten biztatnak minket, hogy több parfüm birtokosaiként keverjük az illatokat, ezzel egyedi kombókat hozhatunk létre (a lehetőség x az n-ediken, a pontos számot már elfelejtettem, de a kombinatorika szerint nagyon sok). Hogy két parfüm házasságából mi is lesz, azt már ott a boltban lecsekkolhatjuk, vannak erre a célra ugyanis teszterek, amelyek körkörös mozgatásával már a levegőben kikeverhetjük mutiba, hogy biztos ilyen illatot szeretnénk-e viselni az évszakban/az évben.
4. Ha pedig inkább ezt a műveletet a szakemberre bíznánk, arra is van lehetőség, a hazai Jo Malone London üzletnek is vannak olyasféle concierge szolgáltatásai, amelyek segítenek minket jobban megismerkedni a termékekkel. Az egyik ilyen a személyre szabott illattanácsadás (illetve a saját, egyedi illatunk kikeverése), továbbá a 15 perces kéz- és karmasszázs, amit én is kipróbáltam még az ünnepek előtt (mindkettőhöz előzetes bejelentkezés szükséges). Az általam választott illatokkal keverték ki azt a szappanos állagú masszázsolajat, amivel aztán a kezelés zajlott, s bár én alapvetően nem vagyok nagyon oda a masszázsért, de ezt imádtam. 🙂
5. Ha pedig már a bőrápolásnál tartunk, ugye ez is egy fontos láb a márkánál. Én kétféle testradírt próbáltam az üzletben, egy diósat és egy propoliszosat. Mindkettő úgy csiszolt, mint egy smirgli, én ilyet más termékektől még nem tapasztaltam. S bár előre felhívták a figyelmemet, hogy készüljek, mert ez egy csodatermék, nem nagyon hittem el addig. Érezhető volt, hogy a kezelt rész mennyivel puhább lesz, a mézessel dörzsölt tényleg egészen bársonyos lett. Mivel azonban én a méznek még enyhén se nagyon kedvelem az illatát, így a diósat szereztem be karácsonyra.
6. Méghozzá egy limitált, karácsonyi díszdobozos szett (parfüm+sampon) társaságában! Merthogy a márkánál nagyon gyakoriak a szezonális limited special editionök. Tavaly például ez és ez volt, mindkettő elérhető volt itthon is, ahogy a kb. 150 000 forintot kóstáló adventi naptár, amely egy tipikus londoni sorház fizimiskáját öltötte idén magára! Minden évben van egy, a brit életérzéshez kötődő kollekciójuk is, ez volt ugye idén a fentebb linkelt English Fields.

A Jo Malone London és a londoni Huntsman szabóság special edition kollekciója
7. A Jo Malone Londonnál magától értetődően mindent ajándéknak csomagolnak – hiszen ha magadnak veszed, akkor magadat ajándékozod, nemde? A szép díszdobozokat és papírtáskákat szalagok díszítik, a csomagba pedig még egy parfümmel illatosított selyempapír és üdvözlőkártya, netán egy masszázsra szóló meghívó is kerül.
8. Fontos terület még a márkánál az enteriőrillatosítás, amely történhet diffúzor pálcikákkal ellátott illóolajos üvegcsékkel vagy illatgyertyával (utóbbiból van 2,5 kg-os is, Luxury Candle néven). Azt vallják, hogy hozzánk hasonlóan az otthonunknak/irodánknak is legyen egy saját, kifinomult illata, de akár helyiségenként is választhatunk külön-külön ilyet.
9. De még az esküvőnknek is lehet saját illata, ezt biztosíthatják az asztalra kihelyezett gyertyák vagy a parfümmel befújt meghívók és ültetőkártyák, stb. – az opciók száma ugye csak a fantáziánktól függ. Ez azért is jó ötlet, mert ez az illat, mindig ezt a napot juttatja majd eszünkbe, ha csak meggyújtunk egy gyertyát otthon. De ajándékba is adhatunk ilyet az örömszülőknek, nagymamának, testvérnek. Egyébként most van egy külön esküvői kollekciójuk is kétfajta csipkemintával.
10. A márkának eddig ugye csak olyan parfümjei voltak, amelyet mindkét nemnek egyformán ajánlottak (némelyek ezek közül erősebb koncentrációjúak, úgy lehet őket megkülönböztetni, hogy nem áttetsző, hanem fekete üvegben kaphatók). Idén volt az első alkalom, hogy kifejezetten férfiaknak kreáltak parfümöket a londoni Huntsman szabósággal karöltve, ezekről itt írtam korábban.
UPDATE:
+1. Karen Elson híres brit (senior) topmodell tervezett egy különleges bronzkupakot a Duffy ékszermanufaktúrával közösen a Jo Malone Londonnak. A Birthstones névre hallgató kollekció darabjai összesen tizenkétféle cirkónia berakással kaphatók, alapvetően ezt egy eszköznek szánták, hogy perszonalizálhassuk a parfümös üvegeinket, lásd. itt! Sajnos itthon ezzel nem fogunk találkozni, csak a kiemelt országokban forgalmazzák.
Fotók: PR