Soha ne mondd, hogy soha! A “szépségápolás” avagy maszkulinabb nevén a grooming terén is ezt vallom, mert soha se tudhatod, hogy mire visz rá a lélek majd a fokozódó kétségbeesés (=öregedés) közepette. Két héttel ezelőtt múltam harminc, és jómagam a férfiaknak azon táborát erősítem, akik minél kevesebb piperével szeretnék letudni az életet (mondjuk nem értem, hogy miért van akkor ennyire sok belőlük a fürdőben, haha :D). A dezodor, a parfüm (oké, ebből tényleg van egy pár üveggel), a hajformázási termékek (avagy a göndör fürtök nekem sem alvás közben képződnek) a tusfürdő és sampon mellett maximum kézkrémet és némi, a koromnak megfelelő anti-aging arckrémet (a nappali és éjszakai is a L’Oréaltól van) használok, de utóbbiakat rendre elfelejtem mondjuk. Szökőévben egyszer egy pórustisztító arcmaszk, de más semmi, és meg is mondom, miért. Szerintem az egyik legjobb dolog abban, hogy férfiak vagyunk, hogy nem kell magukat sminkelni. Mondom ezt tapasztalatból, mert pattanásos kamaszként azért kísérleteztem picit az alapozókkal (BB és CC krémek és társaik), de mivel még horrorisztikusabb lett a végeredmény, így ezt elég könnyen elengedtem (manapság csak ritkán, egy-egy durvább pattanásnál használok szárító alapozóstiftet, de ez ugye egy pötty 3-4 napig, aztán ennyi). A sminktermékek elleni legfőbb érvem (így minimális ránccal és relatíve hálás bőrtípussal) az, hogy nagyon könnyen túl lehet tolni a biciklit, azaz nagyon femininné válik tőlük az arc, pláne szemöldökfronton. Évek óta tudjuk, hogy a metroszexualitás (legalábbis bizonyos körökben) kiment a divatból, az igényes férfit immár nem az jellemzi, mennyi pénzt hagy a drogériában. Mielőtt azonban ez a poszt egy kozmetikumok elleni kiáltvánnyá terebélyesül, nézzük meg, hogy gondolták ezt a Chanelnél, és mivel rukkoltak elő!
Szeptember elsején Dél-Koreában startol tehát a világ első, egy luxus divatház által jegyzett, deklaráltan férfiaknak szóló sminkkollekciója (a többiek sem fognak soká késni vele, ez biztos), novemberben online, míg januártól világszerte a Chanel üzletekben lesz elérhető az alapozócsalád (4 árnyalatban), a matt ajakbalzsam és a szemöldökceruzák (ugyancsak 4 színben). A Boy de Chanel névre hallgató együttes Gabrielle Chanel autóbalesetben, fiatalon elhunyt szerelméről és múzsájáról, Boy Capelről kapta a nevét, aki után már retikült is nevezett el a cég korábban. Én amondó vagyok, hogy jobban jártunk volna, ha férfikiegészítőkkel bővül a szortiment, de megértem persze, hogy sokkal jobban megéri a dinamikusan növekvő férfi beauty bizniszbe beszállni. Pláne az elsők közt.
Fotó: PR