Manapság szinte senkinek sem mond semmit ez az egykor a Bentley nagy riválisának tartott brand – talán csak a témában roppantul kiművelt briteknek. Holott az 1920-1967 közt működött autógyártó az első volt a világon, amelyik elsőkerék-meghajtású versenyautót készített 1925-ben, de ők terveztek be először teljes mértékben szinkronizált sebességváltóművet is. Az Alvis Car Company azonban nem tudta tartani a változó időkkel és az ipari termelés felgyorsulásával a versenyt: alvállalkozói tönkrementek a nagy autógyárak gyors terjeszkedése közepette – kivált a japán márkák előretörése volt különösen húsbavágó a még a hagyományos összeszerelést favorizáló, és nem futószalagos termelési modellre átálló cégek számára. Az Alvis az árversenyben is alulmaradt: míg az 1960-as évek első felében egy Jaguar E-Type kb. 2000 font körül ment el, addig ők egy kocsiért ennek az árnak több mint a dupláját kérték. Összesen 22 000 darabot tudtak eladni, ebből mára kb. 5000 példány maradt fenn, sokkal akár az utakon is találkozni – köszönhetően a tervezésnek, illetve részint a márka szerelmesének, a gyűjtő Alan Stote-nak, aki vállalja az autói felújítását is a csapatával. 1994-ben az üzletember megvásárolta a cég teljes hagyatékát – köztük 70 000 felvétellel és műszaki rajzzal -, 2008-ban pedig a cégnév is a birtokába került. 23 embere ma azon dolgozik, hogy újra bevezesse a köztudatba a márkát: restaurálnak, illetve új modelleket is készítenek – egy példányon két évig dolgoznak.
Fotó: Louwman Museum
2021. január 13.