Ne hagyd ki!

Fel!
23 szept

Itt a François-család új, special edition tagja!

Francois, pezsgő, champagne, President Blanc de Noir

Emlékszem, évekkel ezelőtt épp egy olyan anyagot gereblyéztem össze a Gentlemen’s CHOICE magazin Játékszer rovatába, ami azokat a hazai prémiummárkákat gyűjtötte egybe, amelyek akár nemzetközi viszonylatban is simán megállnák a helyüket. Így bukkantam rá a Törley koronaékszerére, a François pezsgőmárkára is,  amelynek sztorija rögtön rabul ejtett. A champagne-i pezsgőmester (Louis François) ugyanis Törley József meghívására érkezett hazánkba még a XIX. század végén, hogy az új magyar pezsgőház szakmai vezetője legyen. Telt-múlt az idő, a francia aztán függetlenedett munkaadójától, de maradt Budafokon, hogy megcsinálja a saját szerencséjét. Ez elég jól is sikerült, fej-fej mellett versenyeztek egymással a piacért, a Törleyhez hasonlóan szintúgy megkapta a Császári- és Királyi Udvari Beszállító címet, hogy aztán egy II. világháborús bomba keresztülhúzza a számításokat. A gyár és a készlet nagy része odalett, le is húzták persze a rolót. A Csipkerózsika-álomból aztán mégiscsak az egykori nagy rivális csókja ébresztett, a Törley 100. jubileuma alkalmából ugyanis megkeresték a jogtulajdonosokat, és feltámasztották a brandet. A François azóta a kiterjedt Törley-csoport  legmagasabbra pozicionált márkája, amely idén egy különleges újdonsággal rukkolt elő a Budavári Borfesztiválra.

Egy szűkkörű VIP-partin mutatta be a Savoyai-terasz lezárt, bástyaszerű részén Koczuba Róbert pezsgőmester az új családtagot, amely bár a pohárba töltve selymes aranyszínben pompázik, na, ezzel nem volt mindig így, ugyanis kék szőlőként látta meg a napvilágot, innen is a neve:  President Blanc de Noir, azaz “feketéből fehéret”. Egyébként ez az ízén is nagyon érződik, amellett, hogy gyümölcsös az aromája, rögtön ki lehet venni a jellegzetes kék szőlő ízt – pedig én aztán nem vagyok ebben valami nagy tehetség. Először sután úgy is fogalmaztam meg, hogy olyan otellós íze van (mea culpa – de én mondjuk ezt a szőlőfajtát imádom, szóval ez abszolút egy bók volt tőlem), holott ehhez semmi köze sincs, lévén kizárólag a saját pázmándi pinot noir-ültetvények adják a belevalót. Hogy aztán a legrégebbi pezsgőkészítési módszerrel, tradicionális eljárással legyen a gyümölcsből pezsgő, annyi rafinériával, hogy a hosszabb héjon áztatás műveletét kihagyják – ugye így nem vörösödik be a színe. Három év palackban való pihi után most tavasszal degorzsálták, hogy a limitált darabszámú, 7500 palack idén szeptemberre kipihent állapotban kerülhessen a kiemelt borszaküzletekbe és éttermekbe, kb. 4000 Ft/palack áron. Pont ezért is szeretem a François-t, mert remek az ár-értékaránya, akár a mindennapokban magunknak, akár ajándékba is sokszor választok tőlük. Remélem, e poszt után ti is így tesztek majd! 😉

Fotók: PR
Szponzorált tartalom

Pécsi Balázs