Ne hagyd ki!

Fel!
30 dec

Reneszánsz kollekció a Dolce&Gabbanától

Dolce Gabbana_Alta Sartoria_2018_Milan

Bár idén már többször is láthattunk Alta Moda és Alta Sartoria kollekciókat a szebb napokat is látott olasz divatháztól, úgy látszik, egyszerűen nem tudnak leállni, ha a luxus luxusáról van szó, így megörvendeztettek minket még egy újabbal a New Yorkban és Mexikóvárosban, valamint a Comói-tó partján bemutatott után. Karácsony előtt küldték ugyanis kifutóra a milánói Palazzo Litta barokk termeiben az alábbi szetteket, amelyeket a középkori Milánói Hercegség reneszánsz kultúrája, illetve leghíresebb uralkodója, Ludovico Sforza inspirált, akinek udvarában alkotott pl. Leonardo da Vinci is. A kollekció, mint mindig, a legmagasabb nívójú kézművesmunka teljes tárházát felvonultatja, a punto pittura technikájú hímzéseket pl. a francia Maison Lesage követte el (lásd itt, itt és itt!). De csodás manufakturális munkák a drágaköves ékszerek is, a szőrmére printelt Botticelli parafrázistól kezdve a fejdíszekig minden. A brit és az amerikai Vogue is azon a véleményen van, hogy ez a pompás kollekció jó eszköz volt arra, hogy fátylat borítson a novemberi shanghaji fiaskóra – bár ezek szerint akkor ők nem nagyon olvasgatják a kommenteket a divatház Instáján és Facebookján. Bár a követők egy része oda van  – természetesen – az új darabokért, az ázsiai kommentelők még nagyon alázzák a brandet, akár verbálisan, akár a “kaki emotikonnal” véleményt nyilvánítva, ami úgy néz ki, egy ideig még a céghez kötődik majd – Stefano Gabbana után szabadon. A tervezőpáros ugyanakkor sikernek könyvelte el a csak a legtöbbet költő törzsvásárlóknak szóló bemutatót, mint mondták, a 25 legfontosabb kínai ügyfelükből csak 7 nem jött el. A szaksajtó is pozitívan fogadta, hogy a külföldi kitekintgetések után a tervezők ismét belföldről merítettek ihletett, olyannyira, hogy a  divatháznak otthont adó lombard város határain sem merészkedtek túl. És igazából tényleg pont ezért is szeretjük őket! Mert senki sem fogta meg még ennél autentikusabban, mégis a saját képére formálva, ilyen fennkölten humorosan az olasz (pláne a dél-olasz) kultúrát és esztétikát. Mert nekem ugyan  nagyon bejöttek a külföldi kollekcióik is (és eszméletlen kíváncsi lettem volna a kínai darabokra is – sokat sejtettek  a backstage fotók az Instán), de mégis a ruhákra nyomott Madonnákért és szentekért, a szicíliai carrettókért (szamár vontatta díszes kordék) és a barokk templomokat megszégyenítő aranydíszítésért imádjuk Domenicót és Stefanót. Reméljük, a idei évük nem lesz olyan borús, mint amit az elemezések jósoltak (ugye eddig a teljes forgalmuk 30%-a csak Kínából származott, és akkor a többi távol-keleti országról még nem is beszéltünk), és beigazolódik Signore Dolce véleménye az ügyről: “China is yesterday. Today is another day.” Most pedig klikkeljétek végig itt a kollekciót, kivált gyönyörködjetek a férfi darabokban, amelyek hasonló szabásvonalakkal operálnak, mint a korábbiakban, csak most festményekkel megnyomottan – amelyek reprói egyébként a palota falait is díszítették a show alatt. Ezek az én kedvenceim!

Fotók: PR

Pécsi Balázs