Ne hagyd ki!

Fel!
4 máj

5 válasz a luxusdivatról Tóth Enikőtől

Tóth Enikő

Interjú a legtöbb követővel rendelkező magyar divatinfluencerrel és luxusbloggerrel

1.A járvány súlyosan érintette a luxus divatipart is, az üzletek zárva, a tavaszi kollekciók jórészt eladatlanul – bár kétségtelen, az online értékesítés meg növekvőben, még ha nem is nagyon tudja egyelőre kompenzálni a bevételek visszaesését. Mit gondolsz, mit hoz az új világ a retail szektornak? Lehet, hogy jobbára online fogjuk a ruháinkat és egyéb divatcikkeinket beszerezni? Személy szerint Neked melyik a három kedvenc webshopod?

Ahogy te is említetted, az online értékesítés fokozatosan növekvő tendenciát mutat. Már most arról szólnak a hírek, hogy többen vásárolnak az interneten, mint eddig valaha. A ruháim kb. 90%-át egyébként én is külföldi webshopban vettem. Nekem nincs szükségem arra, hogy élőben is lássam a terméket, ami érdekel, vagy hogy fel tudjam próbálni. Pár jó minőségű fotó bőven elég ahhoz, hogy döntsek. Mivel tisztában vagyok a méreteimmel, az internetnek hála ki sem kell mozdulnom otthonról, de ha véletlenül rosszul is választanék, azonnal és ingyenesen vissza tudom küldeni az árut. Illetve ami még ennél is fontosabb, hogy mindezt biztonságban tehetem meg – legalábbis eddig szerencsére még senki sem lopta el az adataimat. A három kedvenc webshopom a firenzei Luisa Via Roma, a New York-i Moda Operandi és a londoni Net-A-Porter, de van még legalább tíz másik, amit figyelek és ahonnan rendelni szoktam.

2.Mit gondolsz arról, hogy a régi, patinás luxusbrandek nagyon elkezdtek kommersz irányba menni, hogy minél szélesebb tömegeket érjenek el? Kedvezhet majd ez a helyzet esetleg a niche márkáknak? Te ezek közül melyeket kedveled a legjobban?

Sajnos ez valóban egy növekvő tendencia. Nem szeretnék neveket említeni, de több nagy luxusbrand is ebbe az irányba halad. Vannak bizonyos termékek, táskák, logózott pólók és ékszerek, amelyeket személy szerint én azért nem veszek meg, mert már túl sokan viselik, akik miatt pedig olcsónak hatnak ezek az egyébként felkapott, trendi cuccok. (Bár hozzáteszem, hatalmas logókkal ellátott fehér pólót sosem vennék fel.) Nekem sok olyan kedvenc márkám van, akik egy szűk réteget szólítanak meg. Tavaly együttműködtem a Fauré Le Page-zsal, ami egy 1717 óta létező francia márka. Kezdetben fegyvereket gyártottak a francia királyoknak és az elitnek, ma már erre a hagyományra épülve táskákat és egyéb kiegészítőket terveznek. Nem ismerik sokan őket, de abban a közegben nagyon jó eladásaik vannak, pedig nincs velük tele az internet, a termékeiket nem adják kölcsön celebeknek, stb. Hozzájuk hasonló francia brand a Moynat és a Goyard. Az olasz niche márkák közül kiemelném a Sicis-t, ennél a ravennai cégnél mikromozaikból készítenek ékszereket.

3.Az outfitjeidhez nemcsak a nagy brandektől szoktál válogatni, de időről-időre még kevésbé ismert, lokális dizájnerekkel, sőt, haute couture tervezőkkel is szoktál kollaborálni. Kinek a nevét kellene megjegyeznünk?

Nagyon szeretem a feltörekvő olasz tervezőket, kedvencem a The Attico, Giuseppe di Morabito, illetve a félig román, félig jordán cipőtervező, Amina Muaddi. Az új favoritjaim pedig a grúzok, közülük is a Mach and Mach, akik miatt szívesen ellátogatnék egyszer a grúz divathétre is. Nagyon úgy tűnik mellesleg, hogy Tbiliszi lesz a kelet divatfővárosa, ezt nem árt megjegyeznünk! Továbbá március elején működtem volna együtt egy haute couture tervezővel Dohában, akinek több bemutatóját is láttam Párizsban a divathéten, de ez most sajnos eltolódik a járvány miatt. Rengeteg kedvenc couture tervezőm van, néhányan ready-to-wear kollekciókat is készítenek. A teljesség igénye nélkül: Schiaparelli, Elie Saab, Ralph & Russo, Dior, Chanel, Alexandre Vauthier, Giambattista Valli, Viktor & Rolf, Georges Hobeika, Georges Chakra, Guo Pei vagy Zuhair Murad.

4.Nyilván egy ilyen válságos helyzetben az ember ösztönösen inkább a hazai szereplőket támogatja a költéseivel. Mely cégekre hívnád fel a figyelmet Budapesten, ahol nemcsak a luxustermékek kifogástalanok, de a kiszolgálás is nemzetközi szintű?

Ha ékszer, akkor Moni’s, akikkel már évek óta dolgozom. Szebbnél-szebb drágakövekkel kirakott ékszereket lehet venni náluk, de egyedi megrendeléseket is vállalnak. Ha ruha, akkor Nanushka. Letisztult darabokat árulnak és a nemzetközi sikereik ellenére sem szálltak el az áraik. Ha óra, akkor Baraka. Olyan márkák közül lehet válogatni, mint a Breguet, Ulysse Nardin, Harry Winston vagy Roger Dubuis.

5.Szerinted milyen kiegészítők nélkül nem élhet egy stílusos nő? Adnál az olvasóknak pár tuti ajándéktippet?

Úgy gondolom, hogy egy a személyiséghez passzoló ékszer, akár egy gyűrű, fülbevaló, karkötő vagy nyaklánc, amiben van drágakő, kifejezi a nő egyéniségét. Nem beszélve arról, hogy örök darab, illetve az értékét is megőrzi, sőt, növeli.

Fotó:  Neulander Zoltán

 

MÉG TÖBB OLVASNIVALÓ!

Kipróbálnád milyen egy privát fine dining vacsora a The Ritz-Carlton Budapest egyik luxuslakosztályában? Kattints a képre, és már olvashatod is!

The Ritz-Carlton Budapest suite_lakosztály_szoba_room

Pécsi Balázs