Ne hagyd ki!

Fel!
26 aug

Tarolt a divat az idei milánói dizájnhéten

salone-del-mobile-milano-milan-fuorisalone-exhibition-design-2022-interior-lakberendezes-kiallitas-expo-giovanna-battaglia-engelbert-swarovski-rosenthal

A járványhelyzet miatt két évig halasztott milánói dizájnhét iránt hatalmas volt idén az érdeklődés. Ami nem csoda, hiszen az ennek keretében megrendezett Salone del Mobile és Fuorisalone a világ legrangosabb lakberendezési kiállításai, ahol a legnevesebb gyártók mutatják be, mit sikerült egy év alatt kifundálniuk. Bár akad máshol is dizájnseregszemle, azokon a lokációkon nem gyűlik össze ennyi menő márka és híres szakember, és nincsenek igazán világraszóló attrakciók sem. Milánó neve azonban kötelez. Nemcsak a világ egyik divatfővárosa, de talán a bolygó dizájnfővárosa címet is nyugodtan neki adományozhatjuk. Ez a konstelláció pedig nyilván vonzó azoknak a divatcégeknek is, amelyek kacérkodnak a lakberendezési termékvonallal is. Ők vitték most el a show-t szerintünk a 2022-es év tavaszán, nézzük hát, mik voltak a highlightok!

salone-del-mobile-milano-milan-fuorisalone-exhibition-design-2022-interior-lakberendezes-kiallitas-expo-fendi-cassina-virgil-abloh

A közelmúlt tragikus történése miatt talán az egyik legnagyobb szenzáció a Cassina új lerakóasztala/puffja volt, amelyet a Louis Vuitton és az Off-White tavaly novemberben elhunyt kreatív igazgatója, Virgil Abloh tervezett a számukra. Ugye ez egy picit kakukktojás, hiszen itt egy klasszikus lakberendezési cég állított ki, de hát mégis a világ egyik legmenőbb divattervezője álmodta meg a tárgyat. A Modular Immagination névre hallgató fekete, logózott kocka nem limitált, a brand állandó kollekciójának darabja lesz. A Fendi sem tétlenkedett, ők már régi motorosok a lakberendezés világában, kedvencünk tőlük ez a teríték volt.

Szintúgy nagyot szólt a világsajtóban a Swarovski és a Rosenthal kollaborációja (lásd. a nyitóképen is!). A kristályékszer márka tavaly újult meg arculatilag és dizájnban is, amikor új kreatív igazgató vette át a szakmai irányítást a híres olasz socialite, a VOGUE magazin olasz kiadásának divatkiegészítőkkel foglalkozó, már megszűmt különszámainak (VOGUE Accessory) egykori főszerkesztőjének személyében. Giovanna Engelbert nevéhez eddig a márka megfiatalítása és menőbbé tétele, az üzletkialakítás felfrissítése fűződött, és most az első terítékkollekció is. A Swarovskinak eddig is voltak kristályfigurái és némi lakásdekó vonala, de étkészlete még nem. A híres Rosenthal porcelánmanufaktúrával működtek most együtt, a négy színállásban kapható eredmény pedig csodás lett.

salone-del-mobile-milano-milan-fuorisalone-exhibition-design-2022-interior-lakberendezes-kiallitas-expo-hermes

Az Hermés is új termékeket adott hozzá a meglévő lakásdekorációs és porcelánkollekciójához, ellenben nem a tárgyak maguk voltak az igazán érdekesek, hanem a prezentáció. A Fuorisalone keretében a La Pelota sportcsarnokot bérelték ki, hogy favázas, kivilágított papírpavilonokban mutassák be az újdonságokat, a fényt ünnepelve. A fashion brandek közt biztos megnyerték a kreativitásversenyt iyen fronton.

salone-del-mobile-milano-milan-fuorisalone-exhibition-design-2022-interior-lakberendezes-kiallitas-expo-dsquared2-louis-vuitton-objet-nomades

Szintén érdekesség volt még a Dsquared2 első tapétakollekciója, amelyet a LondonArt tapétagyártóval együtt fejlesztettek. A világhírű kanadai divatmárka signature motívumait is felragaszthatjuk eztán a falra, a legérdekesebb szerintünk azonban az összegraffitizett virágos minta. A Louis Vuitton idén nem virított semmi újdonságot, az Objet Nomades kollekciójuk darabjai mindössze új színállást kaptak. Nekünk a függőfoteljük örök szerelem.

Jöjjön megint két kollaboráció, ráadásul fenntarthatóak! A farmernadrágjairól elhíresült Jacob Cohën az MDF Italiával állt össze, a Neil Denim névre hallgató széknek az a különlegessége, hogy a kárpitanyag valójában újrahasznosított textília – valószínűleg egyszer magán hordta valaki. A másik együttműködést pedig a Stella McCartney és a B&B Italia valósította meg, a kézzel rajzolt gombaerdős grafika az olasz bútorgyártó Le Bambole nevű ikonikus foteljének huzatára került rá. Ezzel nincs még vége! A Cole&Son tapétagyártó is besegített, az ugyanilyen mintás tapéta abban különbözik egy simától, hogy 79%-a újrahasznosított papírból van, a gyártás pedig 30%-kal kevesebb üvegházhatást fokozó gáz termelődött.

Természetesen mások is előrukkoltak még saját darabokkal. A Versace Home fekete lakk ülőgarnitúrája is szenzációs lett, a Sunnei kollabja kiegészítőket produkált, a Paul Smith pedig a De Padovával állt össze egy kanapé erejéig. A Dolce&Gabbana is pont ebben a szezonban erősített rá a lakberendezési vonalára, amit itt azonban nem látott a nagyérdemű. Ők ugye mindig különcködnek, így egy exkluzív parti keretében mutatták be a VIP-vendégeiknek a liguriai Portofino luxusvároskában.

Fotók: PR
2022. augusztus 26.
A cikk létrejöttét a MaxCity Bevásárlóközpont támogatta.

maxcity-lakberendezesi-aruhaz- banner

 

 

 

Pécsi Balázs