Ne hagyd ki!

Fel!
28 nov

Felújították az Andrássy úti Boggi üzletét

boggi-milano-budapest-andrassy-ut-avenue-brand-store-uzlet-megnyito-parti-opening-event-1

November 18-án elegáns partival ünnepelte meg a Boggi az Andrássy úti márkaüzletének közelmúltbeli felújítását. Abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy az esemény rendezésére Milánóból felkért Smart Even Budapest és partnere a szervezésben, a The Perfect Day Event engem kértek fel, hogy mondjak egy nyitóbeszédet, amely alább teljes terjedelmében olvasható:

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Engem ért a megtiszteltetés, hogy ma köszönthessem Önöket és egy rövid beszéddel hivatalosan is megnyithassam az előttünk álló estét, amelyen a Boggi divatmárka felújított budapesti márkaüzletét ünnepeljük.

Először is engedjék meg, hogy kifejezzem örömömet, hogy ilyen szép számmal összegyűltünk ezen alkalomból, amihez hasonlóból sajnos nincs sok Budapesten és luxusutcáján, az Andrássy úton. Amikor végigsétálunk ezen az építészetileg egyébként káprázatos alkotáson, sajnos az idevaló márkák darabszámát illetően nem lehet összetéveszteni a londoni Bond Streettel, a milánói Via Montenapoleonéval vagy a párizsi Rue du Faubourg Saint-Honoré-val. Éppen ezért nagy szó, hogy azok a nemzetközi márkák, amelyek mégis itt nyitották meg magyar képviseletüket, bizalmat szavaztak ennek az utcának. Az Andrássy utat ugyanis már a tervezésekor is egyfajta bizalmi ambivalencia jellemezte a XIX. század végén. Gróf Andrássy Gyula miniszterelnöknek szívügye volt, hogy a városrendezésileg megújuló Budapestnek is legyen egy olyan elegáns, csillogó üzletekkel tarkított sugárútja, mint az ekkortájt újratervezett Párizsnak a Champs-Élysées, de lelkesedését nem mindenki osztotta, így a kormánynak végül adókedvezményeket kellett belengetnie ahhoz, hogy a nagypolgárság elkezdjen itt telket vásárolni és építkezni. Sokan nem gondolták akkor – dacára az európai kontinens első metrójának -, hogy jó befektetés lenne itt megvetni a lábukat. 2011-ben a Boggi azonban másként látta, és október végén megnyitotta ezt az üzletet.

A 14. év még egy ember életében is vízválasztó, egy prémiumkategóriás üzletet illetően Budapesten és különösen az Andrássy úti fluktuációt elnézve pedig azt jelzi, hogy ott valami nagyon jól működik. Hogy jól vezetik, szeretnek visszajárni a vevők, elégedettek a kiszolgálással, a minőséggel és a dizájnnal is. Ezt már nem lehet csak a szerencsés gazdasági helyzetnek, a turizmus erősödésének és a márkanévnek betudni. Igaz, utóbbi is fontos. Nemcsak a vásárlónak, de a város egészének is. Budapest renoméján rontana, ha azt kellene mondanunk, hogy bezzeg a régióban Zágrábban, Belgrádban vagy épp Varsóban van, itt azonban nincs Boggi márkaüzlet. (Bécs persze, mindig más tészta.) De Budapest már csak a történelmi hagyományból sem engedheti meg magának, hogy ebben alulmaradjon.

Hogy ennek miértjét megmagyarázzam, hadd kanyarodjak vissza még egy gondolat erejéig a századfordulóra! Ekkoriban errefelé két várost is úgy neveztek, hogy Kelet-Európa Párizsa. Ezek egyike Bukarest volt a franciás építészetéért, a másik pedig Budapest, mivel akkoriban több szabóság működött itt, mint a francia fővárosban. Ezt persze aztán jól elintézte a történelem, mikor is a kommunista blokk többi országához hasonlóan a magyar férfiak is silány minőségű, tömegtermelt konfekcióöltönyöket voltak kénytelenek hordani 40 éven át. A hiánygazdaság az elegancia szót is lényegében kitörölte a szótárból, és a rendszerváltás óta újra kellett tanulni öltözködni – tisztelet a kivételnek. Hogy az angolszász vagy az olasz klasszikus férfistílus meghonosodjon, az öltözködési kultúra a férfiak körében is fejlődjön, ebben én személy szerint esszenciálisnak látom, hogy legyenek olyan külföldi márkaüzletek, mint amilyen a Boggi is. Ahol adott a stílusérzék, a szakértelem, ahol nem fogják az embert úgy kiengedni az üzletből, hogy hosszú a zakó ujja vagy többet bukik a cipőn a nadrág a kelleténél. Kellenek olyan helyek a városban, ahol az öltözködésben járatlanabb urak is tudnak és mernek is kérdezni, ahol tanulhatnak egy-egy vásárlás alkalmával. (Hadd áruljam el most bizalmasan így intim mód 200-300 szem közt, hogy amikor ezt a remek szettet próbáltam, még én is felszívtam némi új tudást – pedig írtam egy stílustanácsadó könyvet is.)

boggi-milano-budapest-andrassy-ut-avenue-brand-store-uzlet-megnyito-parti-opening-event-3

De feltehetőleg pont ennek az előbb említett maximalizmusnak köszönhető, hogy az 1970-es évek elején egy monzai kisvállalkozásként alapított cég globális márkává nőhette ki magát, és ma már több mint 65 országban több mint 280 üzlettel rendelkezik, amelyeket tavaly kb. félmillió vásárló keresett fel, és több mint 2,5 millió terméket adtak el. A Boggi ugyanis az évtizedek alatt az olasz stílus és életérzés (amit ugye mi magyarok is nagyon szeretünk) szinonimájává vált, ahol a kézműves szabászati tradíciót a modern technológiákkal és az innovatív látásmóddal ötvözik. Ez mind megmutatkozik a lezserebb és a formálisabb kreációikban is, ugyanis minden Boggi Milano ruhadarab az aprólékos részletekre való odafigyelés, az anyagválasztás és a gyártási technikák iránti folyamatos kutatás eredménye, hogy a vásárló soha se csalódhasson.

Nem szeretném viszont tovább szaporítani a szót, egy nagyon kellemes estét kívánok magunknak, élvezzük a finom falatokat és a pezsgőt, és koccintsunk erre a gyönyörűen felújított üzletre, illetve a Boggi és Budapest kapcsolatára!

Köszönöm szépen a figyelmüket!

boggi-milano-budapest-andrassy-ut-avenue-brand-store-uzlet-megnyito-parti-opening-event-4 Fotók: PR

Pécsi Balázs