A legtöbb vezető tisztában van vele, hogy egyre nehezebb becsábítani a cégekhez a fiatal munkaerőt, ami nemcsak a pályakezdőkre értendő, hanem immár a harmincasokra is. Manapság már eljutottunk odáig, hogy nem kizárólag a bér és az egyéb juttatások a mérvadók (az ingyen kávé, gyümölcsnap és kutyabarátság sem annyira nyom sokat a latban), hanem a legfőbb húzóerő a varázsszó: home office. Enélkül nagyon gyakran csak a kondenzcsíkot látni a pályázó után, könnyen lehet, hogy már a telefont sem fogja felvenni többé. Holott a cégek a koronavírus-járvány elfelejtésével igyekeznek visszaterelni a munkavállalókat a hagyományos munkavégzés keretei közé, és erre jó okuk is van a felmérések szerint.
Sok távmunkát végző számára az „almázás” teljesen hétköznapi fogalommá vált – amikor az ember egy almát (de lehet ez éppen narancs is) tesz rá a touchpadre, hogy a gép és a rendszer azt érzékelje, hogy az ember márpedig dolgozik. Akkor is, ha éppen tereget vagy porszívózik, netán leugrott a közeli plázába kicsit nézelődni. De ezek az emberek egyúttal azok is, akik panaszkodnak, hogy elmagányosodottak, hiányzik nekik a közösséghez tartozás, a napi interakciók, aminek a hiánya akár a mentális közérzeten is könnyen megmutatkozhat. Ambivalenciának tűnik, hogy e két igény közt legyen áthidaló megoldás? A hibrid munkavégzés nyilván egyfelől egy jó megoldás tud lenni, de az is, ha a munkáltató egyszerűen élménnyé változtatja a bent töltött időt. És erre van eszköz már idehaza is, úgy hívják: CPI Club.
A fentebbieket igazolja a CPI Hungary kutatása is a témában, azaz a bérlőik igényei módosultak, immár nem pusztán irodákra, hanem élményekre, szolgáltatásokra és rugalmas használhatóságra is vágynak. A munkavállalóknak fontos, hogy legyen mozgásterük, karnyújtásnyira legyenek olyan szolgáltatók, ahol el tudják intézni az életükkel kapcsolatos dolgokat, valamint szeretnék rugalmas munkaidőben végezni a feladatukat akkor is, ha ezt nem otthon a kanapéról teszik. A CPI-nál pedig igyekeznek ezeknek a kívánalmaknak maradéktalanul megfelelni, sőt, akár túl is teljesíteni őket egészen odáig, amit ez a műfaj megenged.
A CPI Hungary Magyarország egyik vezető ingatlantulajdonosa és -üzemeltetője, amely több mint 20 budapesti irodaház portfólióját kezeli. A vállalat célja nem pusztán korszerű irodaterületek biztosítása, hanem olyan szolgáltatási környezet megteremtése, amely a bérlők és azok munkavállalói számára valódi hozzáadott értéket nyújt a mindennapokban. Ha úgy fogalmazunk, hogy egy nemzedék igényeire akarnak jó válaszokat adni, ami a hatékonyságnövelésben, a közösségépítésben és a szórakozásban mutatkozik meg. Például a több mint 20 budapesti irodaházuk közt átjárhatóságot biztosítanak, ami már csak azért is jó, mert az ember ott végezheti éppen a munkáját akár egyéni vállalkozóként (aki otthon baromira nem hatékony), ahol éppen éri a nap, és közel van. A 13. kerületi Balance Office Park, a belvárosi Andrássy Palota vagy a dél-psti myhive Haller Gardens teljesen más karakter, az egyik nyüzsgő, a másik egy zöld oázis. A metódus pedig roppant egyszerű: csak foglalsz és használod, klubtagként ezt megteheted, nincs extra költség.
A CPI Club ezen túl az élményfaktorban is igen erős. Ott a myplayground tábor például, ami nemcsak gyermekmegőrző, hanem nyelvet is tanul a gyerek, amíg a szülő dolgozik. De a strapás munkanap végén van lehetőség egy masszázsra vagy szépségápolási kezelésre is a bérlői programon keresztül. A CPI Running Club 12 hetes futóprogramja nemcsak az alakformálásban segít, vagy hogy energikusabban végezhesd a napi feladatokat, a közös edzések és futóesemények közösséget is építenek, új barátokra lehet szert tenni általa. De ezt támogatják meg az After Hours estek is – amelyeket leginkább a myhive Haller Gardensben vagy az Átrium Parkban tartanak -, ahol egy jó koktél mellett építhetők fesztelenül a kapcsolatok, amelyek akár más síkon, az üzleti életben is prosperálóan hatnak.
A CPI Hungary a hazai és a regionális piaci mérete, valamint a brandismertsége okán elöl tud járni abban, hogy egy új trendet alakítson ki, amit szemmel láthatólag kreatívan próbál megoldani. A vállalat célja nem pusztán korszerű irodaterületek biztosítása, hanem olyan szolgáltatási környezet megteremtése, amely a bérlők és azok munkavállalói számára valódi hozzáadott értéket nyújt a mindennapokban. A program egy átfogó bérlői előnyrendszert kínál, amely nemcsak az irodahasználatot teszi értékesebbé, hanem kézzelfogható eszköz lehet a munkavállalói megtartás támogatására is a mai versenyhelyzetben. Egy pici coworking office vagy tradicionális irodatér nyilván nem tudja ezekkel a fejlesztésekkel felvenni a versenyt, a muníció a sok telephelyben és számos bérlőben van érthetően. Költségben viszont nem jelentős a különbözet, az ember pedig könnyen úgy érezheti, hogy nemcsak egy munkaállomást fizet, hanem gyakorlatilag egy új életet is, ami szórakoztatóbb, nyugalmasabb, ember- és személyközpontúbb, egyedibb. Mi mást várhatnánk még egy coworking office-tól? Valószínűleg a jövőben a CPI-nak majd erre is lesz válasza.
Fotók: PR