Kétségtelen, hogy a hónap gasztrohíre bizniszszempontból, hogy az LVMH luxusitalmárkákat tömörítő leányvállalata, a Moët Hennessy 50%-os tulajdonrészt szerzett a Jay-Z által 2006-ban alapított Armand de Brignacban. Nem csoda, hiszen szép növekedést mutat a brand, 2019-ben már több mint 500 000 palackot adtak el, és a legmenőbb bárok és éttermek borlapján is ott találjuk a tételeiket. Az LVMH-nek nemcsak a divatban, de a champagne-ok piacán is meghatározó a szerepe, így az eladás egy abszolút logikus döntés volt Beyoncé hites urának a részéről. A “pezsgőház” sztorija érdekes, tulajdonképp a reims-i Champagne Cattier pincészet bérgyártásában készülnek a nedűk, és mint már említettük, hiába a küllem és az arisztokratikus név, egy teljesen új brandről van szó, amelyet a világhírű rapper valóban sikerre vitt. Alapításának mozgatórugója is megér egy misét! Az amerikai rappertársadalom 2006 előtt előszeretettel fogyasztotta a Louis Roederer Cristal pezsgőjét, míg nem a ház vezérigazgatója egyszer csak adott egy szerencsétlen és bántó – sokak szerint egyenesen rasszista – interjút. Ebben kifejezte, hogy nem nagyon örül neki, hogy a márkát ilyen emberekhez kötik. Óhaja meghallgatásra talált, a legmenőbb rapperek hirdettek bojkottot a Roederer ellen, Jay-Z maga is kirakta a vendéglátóegységeiből a pezsgőiket, és nyíltan kijelentette, hogy soha nem fog tőlük semmit sem venni többé. Többek közt Kanye West, 50 Cent és mások is csatlakoztak az ellenkampányhoz, ami azt eredményezte, hogy drasztikusan csökkent a cég forgalma az USA-ban. Jay-Z pedig beszállt a játékba, és manapság már az ő pezsgőjét árulják a legizmosabb árakon és a legfancybb helyeken.
Fotó: PR
2021. február 25.