Aki követi a divatvilág történéseit, annak nem lehet ismeretlen az olasz divatblogger és tervező neve – aki nem utolsósorban a világhírű olasz rapper, Fedez felesége. Chiara Ferragni azon kevesek közé tartozik, akik megcsinálták a szerencséjüket, így manapaság a globális divatvilág legemblematikusabb alakjai közé tartozik. Úgynevezett első generációs blogger, mivel a műfaj hajnalán, 2009-ben indította el The Blonde Salad nevű személyes stílusblogját, amely végül a legnagyobb magazinok címlapjára juttatta, továbbá olyan kampányokat hozott számára, mint a Guess, a Pommelato vagy épp a Nespresso – immár harmadik alkalommal. Az elő két együttműködés jobban reflektált az vállalkozóvá érő influenszer márkájának stílusára, ugyanúgy a brand szemes logójával dekorálták a kávégépeket, miként a tinédzsereknek és fiatal felnőtteknek szóló táskákat és ruhákat. Azonban idén Ferragni és a Nespresso partneri kapcsolata szintet lépett stilárisan, amivel Chiara is meg tudta mutatni egy komolyabb oldalát.
A kávéfogyasztók körében közkedvelt márka CitiZ nevű kávégépe kapott most egy limitált kiadást, amely nem előzmények nélkül való a cég történetében. Korábban a piacra dobtak kínai sárkány és sárga taxi mintás készülékeket is Sanghajra és New Yorkra utalva, de a híres indiai divattervezőt, Manish Arorát is felkérték egy limitált kiadás megtervezésére. Ferragni és Milánó között nemcsak annyi a kapcsolat, hogy az észak-olasz nagyváros a divatvilág egyik epicentruma, de a tervező-influenszer maga is Lombardiából származik, a tartományi székhelyhez igen közel fekvő Cremonában született és nevelkedett. Kávészempontból itt ugyanis fontos volt, hogy a CitiZ kávégépre valami olasz ihletésű mintázat kerüljön, hiszen egyúttal egy új íz is megjelent az Ispirazione Italiana kapszulakollekcióban, a Milano Intenso. (A limitált kapszula mintája megegyezik a gépével.) A termékcsaládban ugye minden íz egy olasz város nevét viseli, van így Roma, Genova, Firenze, Napoli, stb.
A pörkölt, gabonás ízek és a kakaós jegyek klasszikus kombinációja felpezsdíti az érzékeket, és a kávérajongók minden kortyban felfedezhetik a frissen sült kenyér és a fekete csokoládé finom aromáit. Hogy az élmény igazán emlékezetes legyen, érdemes a kávét kapucsínóként elkészíteni, mert így érvényesülnek igazán az őrlemény diszkréten borsos, bogyós ízjegyei. A kávé osztott pörkölési technikával készül: a keverék nagy része közepes pörkölést kapott, a maradék pedig nagyon sötétre pörkölt Robusta szemekből áll.
A kollaborációhoz négy rövidfilm is készült, egy római tetőteraszon, Róma legrégebbi, még ma is üzemelő kávéházában, az Antico Caffé Grecóban, és azon a két milánói lokáción, amelyek inspirációt jelentettek a tervezésnél. Ezek közül az egyik az egyre ismertebb, Milánó szecessziós negyedében található Villa Necchi Campiglio, amelyet Piero Portaluppi tervezett a harmincas években egy gazdag iparmágnás családnak. A milánói divatnegyedhez közel eső villa ma népszerű múzeum, ennek egyik rombuszmintás ajtaja ihlette a kávéfőző stílóját. A színe sem véletlen, a smaragdzöld árnyalathoz egy másik milánói épület adta az ötletet, a Gio Ponti tervezte Palazzo Montedoria, amelyet szokatlan alakja mellett a bagett formájú gyémántok csiszolását idéző fényes, zöld kerámiaburkolata teszi különlegessé. A videókban Filippo Cosmelli történész, a privát kulturális sétákra szakosodott IFExperience alapítója beszélget egyébként a hírességgel, illetve oszt meg infókat a kávézás olasz történetéből.
A cikk végére pedig jöjjön a mi személyes véleményünk a masináról, amelyet Ferragni gondolataival zárunk majd. Személy szerint nekünk tetszettek a korábbi, egyszerűbb, kislányosabb Ferragni gépek is, de a mintájuk és a stílusuk nagyon behatárolta, milyen konyhában mutatnak jól. A CitiZ egy komolyabb gép, elegánsabb külcsínt is kapott, ami a legtöbb felnőtt ember életterében megtalálja a maga helyét. Szép, hogy a tálcarész – amelyre a csésze kerül – aranyszínű, jól megy az arany sávokhoz. A zöld már évek óta trendszín, és azt is díjazzuk, hogy a Nespresso mert elrugaszkodni a mintatervezésnél az itáliai motívumkliséktől. (Jó, hát mondjuk a majolikaminta már élből kiesett, hiszen azt a Smeg már ellőtte a Dolce & Gabbana kollabjánál.) A kollekcióhoz egyébként tartozik még egy aranyszínű termosz és egy fekete eszpresszós csésze duópakk is.
“A kávé és Olaszország iránti rajongásom nem ismer határokat, így azonnal kaptam az alkalmon, hogy újra együttműködhessek a számomra oly kedves Nespressóval egy limitált kiadású kollekció kidolgozásában. Az új termékek megalkotásához Milánó gazdag kreativitása és kultúrája adott ihletet. Rendkívül izgalmas volt részt venni a folyamatban, melynek végén életre hívtuk ezt az igazán finom kávét, amely a gyönyörű kiegészítőkkel és a kávégéppel együtt merőben új élményt kínál a világ kávérajongóinak” – nyilatkozta Chiara Ferragni.
A Chiara Ferragni együttműködésével megalkotott, limitált kiadású Ispirazione Italiana kollekció Magyarországon január 16-tól vásárolható meg online és a boutique-okban.
Fotók: PR