Míg tavaly év végén arról szóltak az iparági pletykák, hogy a Diesel alapítója, Renzo Rosso szemet vetett a világhírű firenzei divatházra, addig pár hete egészen másfajta lett a gyerek fekvése. A 2015 óta 90%-ban az olasz Clessidra befektetési csoport – és mindössze csak 10%-ban a Cavalli család – tulajdonában álló cég március végén azonnali hatállyal bezárta az amerikai üzleteit (8 butikot és 4 outletet), illetve menesztették a helyi vezetést is – az eladókat egyelőre csak hazaküldték, de nem mondták fel a munkaviszonyukat. (Bár mindenesetre április 4-én megkezdődött az amerikai leányvállalatuk, az Art Fashion Corporation felszámolása.) Bejelentették továbbá, hogy az igazgatóság tárgyalást kezdeményezett a hitelezőkkel, illetve ezt tervezi az olasz bírósággal is tenni, miszerint az a pénzügyi nehézségek ellenére is engedélyezze a további folyamatos működést, hogy lehetőség legyen időközben tőkeinjekciót bevonni avagy vevőt keríteni, elkerülvén ezzel a csődeljárást. A szóbeszéd szerint máris egyeztetések zajlanak ez irányban a Philipp Pleinnal és az amerikai Bluestar Alliance befektetési társasággal is. A jelenlegi helyzetet az válthatta ki, hogy a vállalatnak nem sikerült az utóbbi évek csökkenő forgalmán fordítani, illetve felvenni a versenyt a nagy konszernekkel, amilyen a Kering vagy az LVMH, amelyek sokkal jobban el tudták érni brandjeikkel a fiatalabb vásárlókat. Bár a névadó-alapító visszavonulásával az új kreatív igazgatónak kinevezett Peter Dundas sikeresen újította meg a brandet, új löketet adva a cégcsoportnak, az utána jövő Paul Surridge azonban nem hozta a kívánt számokat. A történtek fényében talán nem tekinthető véletlennek a pár héttel ezelőtti távozása a cégvezetésből.

A dubaji Cavalli Club
Ugye a főmárkán túl a tiniknek és fiatal felnőtteknek szóló Just Cavalli, a Roberto Cavalli Couture, a Roberto Cavalli Sport és a senior vásárlókat megcélzó Cavalli Class divat-, valamint a tapétákat, bútorokat és lakáskiegészítőket gyártó Roberto Cavalli Home lakberendezési márka, a Roberto Cavalli Junior gyerekruházati brand, egy milánói, egy porto cervói és egy dubaji luxusklub, továbbá egy st. tropez-i és egy dzsiddai kávézó tartozik a vállalatcsoporthoz, de foglalkoznak vodka-, csokoládé- és borgyártással, luxusingatlan- és hotelfejlesztéssel is, illetve természetesen parfümvonallal is rendelkeznek, megtámogatva a ruházati termékeket, bőrárut, ékszereket, órákat és optikai termékeket. Magyarországon a parfümériákban kapható illataik mellett a Just Cavalli női és férfi termékei elérhetők a budapesti Principe multibrand üzlet kínálatában, s míg korábban az Icons by Bizanc forgalmazásában lehetett cipőkre szert tenni idehaza, addig most a Cultus nevű multibrand üzlet tart a főmárka férficipőiből modelleket. Közel három évig működött franchise rendszerben (Andy Vajna üzleti érdekeltségeként) a kétszintes, Andrássy úti Roberto Cavalli monobrand üzlet a jelenlegi Moncler helyén, ami végül is 2011. szeptember 30-án zárt be a magas bérleti díjra hivatkozva. Nyilván a gazdasági világválság kirobbanása után nem nagyon fogytak a többmilliós ruhák, pedig a magyar hírességekkel megspékelt üzletnyitó partira még maga a divattervező is iderepült. Bezárásáig a Palazzo Dorottyában működő Coin is forgalmazta itthon a Cavalli Class vonalat. Érdekesség továbbá, hogy az olasz divatcézár gyermekei is a bizniszben maradtak, lánya vezető tervezőként a kiegészítőkért felel, míg fia külön utakon jár Triple RRR márkájával, amely pénzügyileg nyilván nagyban függ a családi vagyontól.
Fotók: PR