Ne hagyd ki!

Fel!
28 júl

Gondolj ezen manufaktúrákra, ha ajándékot vennél!

Anka Fans_legyező

Bevallom, a gazdag távol-keletiek pénzéért való ámokfutásukat látva, egyre jobban kezdek kiábrándulni a nagy brandekből, sajnos szerintem a legtöbbje már nem is tekinthető luxusnak, annak ellenére sem, hogy az árképzésük során jól fog a ceruza. A minap a Fendi x Nicki Minaj kollabon voltam totálisan kiakadva, de őszintén szólva azt sem értem, miért is kellene a sokszor közönségesen megjelenő/viselkedő Rihannának egy luxusmárkát gründolni (bár utóbbi annyival valóban megelőzi a kolléganőjét, hogy az esetek nagy többségében képes a kebleit a ruhában tartani). Bár a kollekciókat ontják magukból, az elegancia mégis csak hiánycikk lett a legpatinásabb divatházaknál, a kis manufaktúrákban bízhatunk immár egyedül, amelyek állják még a sarat. Mondjuk valahol ez rendben is van így, hiszen a luxus pont hogy a csak kevesek számára elérhető termékek és szolgáltatások összességét jelenti definícióilag. Hoztam így most két olyan – feltehetően eddig számotokra ismeretlen – márkát, amelyeknél nagyságrendekkel elegánsabb dolgokat találtok, mint a Balenciagánál vagy a Céline-nél. Továbbá közös még ebben a két kis cégben, hogy mindkettőnek van magyar vonatkozása is!

Anka Fans

Már olvashattatok róla itt a blogon, a fentebbi legyezők ugyanis a cég immár második kollekciójából valók. Az új széria darabjait a fülledt nyári nappalok inspirálták, ami az intenzív színvilág mellett a fátyolos, finom motívumokban is visszaköszön. A márkát 2018-ban, 2 év tervezés után hívta életre Bujdosó Bianka reklámszakember, az ország egyik első divatbloggere és Jónás László, üzletfejlesztési szakértő. „Az első (Cruise) kollekciónak óriási sikere volt Magyarországon és külföldön egyaránt. A nagy érdeklődés a termékek iránt bebizonyította, hogy van létjogosultsága a piacon a víziónknak, hogy újra divatba hozzunk egy klasszikusan elegáns, igazán nőies kiegészítőt” – hangsúlyozta Bujdosó Bianka. A márka darabjai már egész Európába eljutottak, a termékek jelenleg a saját webshopjukban, a fővárosban a Margot Budapestben és a HoF – Home of Fashionben, vidéken pedig a sárvári Spirit Hotelben érhetők el, de az értékesítési pontok köre a következő hónapokban folyamatosan bővülni fog. Szigorúan nem számítanak luxusterméknek, hiszen 10 000 Ft körül mozog az áruk, ellenben én a műfajban nem láttam még kifinomultabbat idehaza.

Sophie Habsburg

Sophie Habsburg_bags_táska

A Rómában élő táskatervező ismert szereplője az olasz és a nemzetközi társasági életnek, egy ízben még a spanyol Vogue is címlapjára tette. Magyar vonatkozása a márkának annyi, hogy a főhercegnő nagyapja egyben utolsó királyunk, IV. Károly öccse volt. A modellek 180-450 euró közt mozognak, nekem különösen tetszik, hogy milyen változatos stílusúak, mégis, a drága bőrök és szőrmék használata megteremt egyfajta kohéziós erőt a kollekció darabjai közt. Természetesen a jól teljesítő fazonok (pl. Monnypenny) időről időre új színállást és mintát kapnak, a kis darabszámnak köszönhetően megajándékozottunk (kedvesünk, édesanyánk, stb.) igazán különlegesnek érezheti magát, hogy olyan clutchot hord egy eseményen, mint amilyen mondjuk Maximá, holland királynénak, Mária Terézia, luxemburgi nagyhercegnének avagy Zsófia, wessexi grófnénak is van. A termékekkel élőben rengeteg multibrand üzletben találkozhatunk, többek közt Rómában, Milánóban, Münchenben, Kölnben, Berlinben, Tokióban, Miamiban, Los Angelesben, New Yorkban vagy Londonban, de online is rendelhetők innen.

Fotók: PR

Pécsi Balázs