100. születésnapja alkalmából a neves brit autógyártó az idei Geneva Motor Show-n előrukkolt ezzel a gyönyörű modellel, amely a Continental GT Number 9 Edition by Mulliner névre hallgat, és Sir Henry Ralph Stanley “Tim” Birkin valamint az ő 4,5 literes, kompresszoros “Blower” Bentley-je előtt tiszteleg (lásd. az oldtimert mögötte!). A XX. század első harmadában élt báró-autóversenyző a húszas évek legendás csapatának, a Bentley Boys-nak volt a tagja, így jutott el Le Mans-ba is többek közt. Az akkori autósportban híressé nem is annyira az eredményei révén vált, hanem a saját (és kis csapata) által feltuningolt Bentley versenyautója által, amely gyorsabb és könnyebb lett, és amelynek ez irányú fejlesztését a gyár korábban visszautasította. A személyre szabható, 250 000 fonttól induló új modellnek mind a 100, számozott (keresd az ajtóküszöbön!) darabjába beleépítenek majd valamit a leghíresebb, 1930-as versenyautójukból: ha jól értem ez némi fadarabot jelent az eredeti kocsi faszékeiből.
Kétféle dukkó közül lehet választani, smaragdzöld (Viridian green) és fekete (Beluga black) jöhet szóba, míg az ülések és az ajtópanelek bőrhuzata zöldesszürke (Cumbrian green) és ugyancsak a fentebbi, a beluga kaviár árnyalatát megidéző színű lehet majd (minden egyéb, ami nem bőr, fekete karbonszálból lesz a beltérben). Természetesen ezért az árért minden kézimunka az autón, amelyet a névben is szereplő Mulliner, a Bentley bespoke ágazata jegyez. A híres “B”-logó pont ott lesz elhelyezve a fejtámlákon és az ajtók bőrpaneljein, ahol a Blowerben is volt. A forgatható órákkal (köztük egy brit Jaeger darabbal a harmincas évek stílusában) és 18 karátos aranygombokkal felszerelt műszerfal – illetve igazából a sebváltó környéke – pont olyan kezelt alumíniumborítást kapott, amely nagy divat volt akkoriban, ugyanis kevésbé verte vissza a fényt. A kocsi topsebessége egyébként 207 mérföld/óra, de 3,6 másodperc alatt van 60 mérföld/órán – ezt ugye a sima Continental GT kupéban is benne lévő W12-es turbómotor biztosítja.
Persze, nem ez az egyetlen modell a centenáriumi év apropóján, amely kapcsán a crewe-i székhelyű cég úgy gondolta, nemcsak a töltött káposzta jó felmelegítve. A szintén száz darabban legyártott Bentley Mulsanne W.O. Edition by Mullinernél az 1919-ben a gyárat megalapító tulajdonos, Walter Owen egykori oldtimeréből inspirálódtak. Most kezdjetek el spórolni, ugyanis akit megfogott ez a beluga fekete limuzin, annak 284 000 fontot kell összekuporgatni addig, amíg a készlet tart. Hajrá, avagy semmi sem lehetetlen egy igazi dzsentlemennek! 😉
Fotók: PR