Szupertitokzatos volt a Nespresso hazai médiaügynöksége, amikor is meghívtak, csatlakozzam azon sajtómunkásokhoz, akik először pillanthatják meg, mi sült ki abból a dizájnkollabból, amely nem előzmény nélkül való ugyan a prémium kávébrand életében, lévén más országokban is volt már példa hasonlóra korábban (Svájc – Victorinox bicskák és Caran d’Ache golyóstollak, Csehország – Festka bicikli). Persze, aztán az előajándék – egy újrahasznosított filcből készült szemüvegtok – lelőtte a poént, hogy itt valami szemüveg lesz a dologban. Azt azonban, hogy a négyféle dizájnnal kijött minikollekció árnyalatait (sötét- és petrolkék, szürke és rozsdabarna) a Kazaar, a Livanto, a Dharkan és a Roma ízek kapszulái ihlették, már csak a nem olyan régen felújított, a nyitás óta rendezvényhelyszínként funkcionáló, egykori zugligeti lóvasút végállomásán rendezett brunchon tudtuk meg a márka hazai ügyvezetőjétől, Gyovai Györgyitől. És azt is, hogy nem pusztán ihletésről van itt szó, kérem szépen, hanem hogy a szemüvegek kerete konkrétan az újrahasznosított kapszulákból készül, amihez a bakelitből szemüvegeket gyártó Tipton Eyeworks segítségét kérték, akik – az alapító, Zack Tipton bevallása szerint – először dolgoztak fémmel, ennek a projektnek a révén.

A bal szélen sötétkék ingben hallgatom, hogyan lesz a kávékapszulából újrafeldolgozott alumínium, ami egykor olyan értékes anyagnak számított, hogy III. Napóleon császárnak kellett ahhoz lenni, hogy az ember megengedhessen magának belőle egy étkészletet
A prezentáció során képet kaptunk róla, hogy az elhasznált kávépárnák és kapszulák hogyan kerülnek vissza a körforgásba, azaz ha nem esik éppen útba egy Boutique, úgy a cég futárszolgálata begyűjti őket a háztartásokból, az irodákból, éttermekből és szállodákból (ez egy új, idén májusban bevezetett szolgáltatás egyébként, eddig csak az egyéni fogyasztókhoz mentek ki), majd egy debreceni hulladékfeldolgozóba kerülnek, ahol egy külön a Nespresso számára lefejlesztett gép 100%-osan szétválasztja a kávézaccot az alumíniumtól, amely olvasztott formában ugye bármire tökéletesen felhasználható, rengeteg energiát és pénzt spórolva így meg. Őszintén szólva roppant szimpatikus számomra, hogy a cég minimalizálni szeretné az ökológiai lábnyomát, újabban ugyanis észrevettem magamon, hogy egyre inkább irritál, amikor a (luxus)márkák feleslegesen terhelik a környezetet a csomagolóanyagaikkal. Biztos öregszem, vagy nem tudom. 😀

Zack Tipton segít napszemüveget próbálni, akivel egyet értettünk abban, hogy nekem valóban az aviator fazon áll a legjobban – lásd. a fejemen -, de mivel ők ilyet most nem terveztek, a kerek/ovális lett a befutó
Továbbá külön kiemelném, mennyire meglepődtem, amikor tüzetesebben szemügyre vettem az ajándékba kapott Oval/Kazaar névre hallgató napszemüveget. Bevallom, nem éppen abba a táborba tartozom, aki rögtön hasra vágódik attól, hogy valami magyar dizájntermék, sőt! Általában elég szkeptikus vagyok, hiszen az évek alatt én már annyi olcsó anyagból készült igénytelen fércmunkát láttam, amire a prémium/luxus címkét aggatták a tervezőik, hogy már semmin sem lepődöm meg. Azonban a limitált darabszámban, csupán a törzsvásárlók számára elérhető Tipton inspired by Nespresso darabokon bárhogy is kerestem a fogást, nem találtam. Habár újrahasznosított alumíniumból vannak, mégis olyan szép a kivitelezésük, hogy abszolút megütik azt a szintet, amit a cég egyébként a saját területén is képvisel. Szóval abszolút büszkén ülhetünk ki benne kávét szürcsölgetni, én mindenkinek megengedem! 😀
Fotók: PR