Amennyiben kevéssé vagy jártas a divatipar terminus technicusaiban, és max. a bespoke / made-to-measure / su misura szentháromsággal találkoztál eddig, akkor jöjjön most egy kis gyorstalpaló! A hagyományos tavasz-nyári és ősz-téli ready-to-wear / prét-a-porter kollekciók mellett vannak ugye az haute couture / alta moda darabok is, amelyek abban különböznek az előbbi, az üzletekben kapható konfekcióruházattól, hogy hihetetlen mennyiségű munkaórával, hatalmas szakértelemmel és precizitással rakják össze ezeket a sokszor igen drága anyagokból készült, inkább színházi jelmezre hajazó nagy estélyiket és egyéb ruhakölteményeket, amelyeket legfeljebb a vörös szőnyegeken láthatunk viszont, de inkább még ott se. Igen ám, csakhogy 2018-at írunk (avagy mindjárt 2019-et)! A felgyorsult világnak (és főként az Insta-generációnak) már nem elég évi kettő-négy (couture-t ugye nagyon kevesek csinálnak) szezonváltás, hiszen mire a darabok a polcokra kerülnek, addig már minden lerágott csont. Ezért találták ki a divatházak a cruise és a pre-fall kollekciókat, hogy legyen valami vérfrissítés két nagy show közt. A nevéből adódóan a cruise darabok már a tavasz-nyári szezon előkészítői, tökéletesek a bőröndbe egy karibi hajóút előtt, a pre-fall pedig az ősz-téli darabok nyitánya, sok esetben “lebutított” változata. A kezdetben 10-20 darabos szettek ma már kollekciónyi méretűre duzzadtak a nagy márkáknál, az utóbbi években számos nagy figyelmet kapott lemondást is generálva – a leghíresebb talán Raf Simons kreatív igazgató távozása a Dior éléről, aki bevallotta a sajtónak, hogy nem bírta már a nyomást, elvégre ő egy művész és nem gép, hogy minden hónapban előrukkoljon a nagy dobással. No de lássuk most a jövő év nyarától kapható legjobb szetteket, avagy ezekre lehet spórolni az év első felében! 😀
1.Dsquared2
Szeretem, amikor megbolondítanak valami részlettel, kiegészítővel vagy csak egy újszerű anyagtársítással egy klasszikus szettet, nagyon bejött így ez a look is e túracipőszerűséggel.
2. Burberry
Ugye idén új logót és monogrammintát kapott a brit divatház, a bevezető kampány során fel is használták a kirakatokat ezt tudatosítandó. Nyár végén erre az öltönyre is bőven jut majd belőle, szerintem nagyon finom darab lett, hogy csak akkor rajzolódik ki teljes valójában, ha a fény úgy esik rá. Már ha tényleg nem tudunk meglenni a cég terülőmintája nélkül! 😀
3. Dior Men
Egyrészt újdonság, hogy a Christian Dior Kim Jones által irányított férfimárkája ezentúl már nem Dior Homme, hanem Dior Men néven fut, másrészt egy igencsak látványos show keretében mutatta meg az LV férfivonalának átigazolt vezető tervezője, hogy mit is tud. A cruise és a pre-fall darabok általában csak lookbookot kapnak, kevés márka engedheti meg magának a külön divatbemutatót, no, a Dior ezt most kimaxolta, egy látványos show keretében küldte kifutóra Tokióban a japán kultúra inspirálta szetteket.
Fotók: PR