Ukrajna helyzete már a tegnap megkezdődött orosz invázió előtt sem volt épp rózsás, egyes kalkulációk szerint akár havi 2-3 milliárd dollártól is elesett a gazdasága a kormányzat sajnos helytállónak bizonyult információs kampánya miatt. Azaz a tőzsdei cégek veszítettek az értékükből, a külföldi befektetési kedv jelentősen romlott. Szakértők e nem teljes két napból is levonták már a konzekvenciát, hogy az ország nagyon sokáig fog szenvedni pénzügyileg (is) az orosz agresszió következményeitől. Természetesen humanitárius módon is tud az segíteni, aki akar, de luxusfogyasztóként akár a helyi manufaktúrák termékeire is vethetünk egy pillantást. Nyilván ebben a helyzetben minden vásárlás jól jön nekik, hiszen a hazai megrendelések valószínűleg most egy időre elapadnak, ettől azonban béreket és adókat még nekik is kell fizetniük. Mi most 5 márkát hoztunk, amelyek mellett nem tudtunk szó nélkül elmenni.
Ruslan Baginskiy
A stylistból lett kalaptervező 2015-ben indította el couture márkáját Lvivben, de ma már Kijevben működik a cég. A XX. századi fotók adták a löketet, hogy az nem lehet, hogy a kalapviselésnek leáldozott, vissza kell hozni a gardróbokba ezt a kiegészítőt – szól a fiatal dizájner ars poeticája. A szakmát kézművesektől tanulta ki, munkáit főleg a művészetek, családi fényképek, az ukrán folklór és régi divatfotók ihletik. Ma már a londoni Harrodstól kezdve a legmenőbb webshopokig elérhetők a darabjai, így Madonna, Taylor Swift vagy Alicia Keys sem tudott nekik ellenállni.
Lake Studio
Anastasia Riabokon és Olesya Kononova a textilek szerelmesei, rendszeresen kollaborálnak művészekkel a mintáik megtervezése során, amelyeket olasz és japán anyagokra nyomtatnak, hímeztetnek. A Moda Operandi is beválogatta a cég termékeit a kínálatába, de volt pop-up boltjuk a Liberty of Londonban is. Nemcsak ruhákban erősek (különösen kiemelnénk a pizsamáikat), hanem az igazgyöngy és porcelán ékszereik is figyelemreméltók.
Hararuk Jewelry
Victor Hararuk az Odesszai Művészeti Akadémián diplomázott, 1999-ben kezdett el próbálkozni az ékszertervezéssel. Márkáját 2003-ban alapította Kijevben, és nagyon hamar Ukrajna első számú ékszertervezője vált belőle. Ma már külföldön is népszerű a gyűjtők körében, az USA-tól Kínáig vannak munkái magángyűjteményekben. Statement darabokat csinál, védjegye, hogy szeret nagy drágakövekkel dolgozni.
Nadya Dzyak
A 2008-ban indult konfekciómárka védjegyei a fodrok, az áttört anyagok és az áttetsző textíliák rétegzése, amely egyedi optikai illúziót kölcsönöz az egyes daraboknak. Vannak bizonyos népszerű modellek, amelyek minden kollekcióban helyet kapnak, és ez alapján is látszik, milyen karakteres is a brand stílusa: jobbára a nyolcvanas évek forma- és mintatárából merítenek.
Guzema Fine Jewelry
Valeria Guzema újságíró alapvetően, és saját bevallása szerint sosem gondolta volna, hogy a hobbijából egyszer csak üzleti vállalkozás lesz. 2016 óta 32 kollekciót tervezett a brandnek, vásárolt már tőle Natalia Vodianova is. 2017-ben nyitotta meg Kijevben az első showroomját, ahol megtalálható a Charity Chain nevű nyaklánca is, amelynek eladásai immár 140 szívbeteg gyerek megoperálását finanszírozták több mint 5 millió hrivnya értékben.
Fotók: PR
2021. február 25.