Ne hagyd ki!

Fel!
17 jún

Itt az új, környezetbarát luxusóramárka

Baume, óra, watch

A Richemont-csoport, amelyhez olyan nagy brandek tartoznak, mint a Cartier,  a Montblanc, a Panerai vagy a Piaget, gondolt egy nagyot, és gründolt egy új luxusóramárkát, amely egyúttal a legolcsóbb is lesz ebben a népes kompániában: 560 dollártól indulnak a modellek, és mindenképpen 1000 alatt kell, hogy végződjenek. Az új brand célja, hogy patinás “testvéreivel” ellentétben azért elérhető legyen, ha nem is mindenkinek, de azoknak is, akik esetleg a nagy nevek többmilliós darabjait már nem engedhetnék meg maguknak. Láttunk már ilyet, a közelmúltban némi hype-ot kapott Filippo Loreti is ugyanezen az elven műkszik. A pár hete Kaliforniában bemutatott Baume – merthogy ez lett a neve, finom utalással a csoporthoz tartozó Baume&Mercier-re – alapvetően kétféle opcióval startolt, egyrészt vannak az Iconic modellek, ami a konfekció szeretne lenni, és az egyéni megrendelésre, 10 nap gyártási és szállítási idővel kalkuláló Custom darabok, amelyekből elvileg több mint 2000 féle verzió születhet, csak a fantáziánk szab határt. Illetve a márka környezetvédelmi megkötései, azaz nyugodtan felejtsük itt el a bőrszíjakat, semmiféle állati eredetű anyagot nem használnak ugyanis. Ahogy semmi mást sem, amit a földből kellene előtúrni, a drágaköveknek és egyebeknek is annyi – bár azokkal ezek az árak egyébként sem lehetnének tarthatók.

Baume, óra, watch

A szigorúan uniszex darabok újrahasznosított, feldolgozott és fenntartható alapanyagokból készülnek  – nyilván a gazdag nyugati new millenials generációhoz szólva, akik nem akarják már anyu telegyémántozott Van Cleef&Arpelsét vagy apu krokodilbőrös Vacheron Constantinjét hordani. Ahogy az is fontos faktor, hogy a saját minimalista modelljét a vásárló a monitor előtt tudja összerakni online az újra feldolgozott alumínium  óratesttől egészen a 100%-ig PET-palackból készült szíj kiválasztásáig. Párhuzamosan a Richemont bejelentette azt is, hogy együttműködik a Waste Free Oceans nevű szervezettel, amely az óceánt, a folyókat és a tengerpartokat tisztítja meg a műanyag hulladéktól, amiből pedig óraszíjakat fognak gyártani. Továbbá minden egyes óra árából pénzt is kap a szervezet, a vezetők nyilatkozatai pedig azt tükrözik, hogy ez nem csak üres marketingfogás. Ezt erősíti, hogy ősszel -tehát pár hónap múlva – egy limitált kollekcióval is elő fognak rukkolni egy másik környezetvédő szervezettel kollaborálva. Az még titok, hogy melyikkel, de ha többet is szeretnétek olvasni ilyen témában, ajánlom a magyar Nespresso hasonló aktivitásáról írt posztot itt!

Fotók: PR

Pécsi Balázs