E lista összeállítása során igyekeztem minden paramétert nagyon objektíven szemlélni, a csomagolásnak, a márkának és természetesen magának az illatnak is klappolnia kellett, hogy helyet a parfüm helyet kapjon a képzeletbeli úriemberünk mosdópultján. Illetve remélhetőleg a poszt végigolvasása után a tiéteken úgyszintén!
Burberry: Mr. Burberry Element (Eau de Toilette 50, 100 és 150 ml)
A 2016-os Mr. Burberry második illatvariánsa (2018-ban dobták piacra ugye a Mr. Burberry Indigót), és a “természet szimmetriája inspirálta” – bármit is jelentsen ez. Feltehetőleg arra értik, hogy a fás illat tartalmaz keserű mandulát, borókát, tölgymoha esszenciát (és ámbrát).
Roberto Cavalli: Paradise Found for Men (Eau de Parfum 30, 50 és 75 ml)
A keleties permet illatát a vegyes fűszerek, a zöld jegyek, a muskotályzsálya, a pacsuli, az ámbra és a cashmeran nevű mesterséges vegyület adja.
Guerlain: L’Homme Idéal Extreme (Eau de Toilette 50 és 100 ml)
A 2014-es L’Homme Idéal második illatvariánsa (az első a L’Homme Idéal Cool volt 2019-ben), a fás-keleties aromájú illat alapanyagai a mandula, bergamot, rózsabors, fahéj, szilva, kunkor, pacsuli, cédrus, dohány és bőr.
Nasomatto: Fantomas (Extrait de Parfum 30 és 50 ml)
A gyümölcsös uniszex illatot a parfümőr kedvenc főgonosza ihlette, a tökéletes permet a mindennapi kalandokhoz.
Louis Vuitton: Météore (100 és 200 ml, valamint travel size méretben is)
A friss, újfent Jacques Cavallier által kreált férfiillat tartalmaz bergamotot, mandarint, narancsot, nerolit, kardamomot, szerecsendiót és vetivert.
Narciso Rodriguez: For Him Bleu Noir Extreme (Eau de Toilette 50 és 100 ml)
A divattervező neve alatt először 2007-ben jelent meg férfiaknak szóló permet (For Him), amelyet 2015-ben a For Him Bleu Noir illatvariáns követett. A modern férfiaknak szóló fás aroma kifejezetten frissítőleg hat, a citrusosságát a zöld mandarin és a bazsalikom adja. A szívjegy pézsma, ez egy mély, érzéki tónust visz az illatba, amelyhez az alapjegy kék cédrusa, fekete ébenfája és kövirózsája csatlakozik, egy nagyon fás és maszkulin aurát hagyva a bőrön.
Penhaligon’s: Halfeti Cedar (Eau de Parfum 100 ml)
A márka Trade Routes kollekciójáról és egy szintúgy ebbe a sorozatba tartozó idei illatáról már volt ebben a posztban. Ezt az uniszex permetet a fekete rózsa inspirálta, amelyet fás jegyek (azaz cédrus és pacsuli) vesznek körül. De van még benne aszalt gyümölcs, némi fűszer és rum is. (Amelyeket barack, kardamom, curry növény, sáfrány, fahéj, vanília és tonkabab árnyal tovább a keleties hatás okán.)
Carner Barcelona: Bestial Collection (Eau de Parfum 50 ml)
A spanyol niche brand három uniszex illatot (Bestium, Drakon, Felino) dobott piacra, amelyeket a barcelonai modernista építészet állati ikonográfiája ihletett. A Bestiumot a nevéből is adódóan a középkori bestiáriumok (szörnyképeket közlő kódexek) és a népmesék lényei ihlették, amelyek ugyancsak nagy hatást gyakoroltak a helyi szecessziós építészetre. A palaui oudot török és bolgár rózsa, sáfrány, bergamot, illatcserje, pacsuli, a Boswellia fa gyantája és a kövirózsa egészíti ki. A friss Drakon illatot a katalán főváros épületeinek több mint 400 sárkánydíszítése inspirálta, ciprus, betel levél, fekete bors van benne, na meg oud, akigala fa, cypriol növény, narancsvirág, balzsamfenyő és szantálfa. A Felinót az oroszlán ihlette, diót és szerecsendiót, jázmint tartalmaz némi bőrös érzettel. A vanília és a mirha emlékezetessé teszi, de találunk benne abszintot, papíruszt, ylang-ylangot, szegfűszeget és opoponax olajat is.
Salvatore Ferragamo: Cupola (Eau de Parfum 100 ml)
A firenzei cég Tuscan Creations kollekciójának legújabb darabja, és mint a neve is mutatja, a város landmarkja, a Santa Maria del Fiore székesegyház téglakupolája, a világ legnagyobb ilyen építménye volt a keresztszülő. Az uniszex illat főbb jegyei: norvég angelica, nőszirom, ámbra és pacsuli.
Lalique: Glorious Indigo, Imperial Green & Woody Gold (Eau de Parfum 100 ml)
Senkit sem fárasztanék tovább az alkotóelemek leírásával három parfüm esetében, legyen csak elég itt annyi, hogy a márka kifejezetten férfiaknak dobta piacra ezt a három permetet.
A “plusz egy” parfüm pedig a nyitókép illatsora, a Trussardi: Le Vie di Milano szériája (Eau de Parfum 100 ml). A hat uniszex parfümöt egy-egy tipikus milánói lokációról nevezte el a helyi brand, a matt üvegek tetején némiképp Penhaligon’s copynak tűnő sárgaréz kupak a márka emblémáját, az olasz agárfejet formázza. A hat név tehát: Aperitivo Milanese Porta Nuova, Behind the Curtain Piazza della Scala, I vicoli Via Fiori Chiari, Limitless Shopping Via della Spiga, Passeggiata in Galleria Vittorio Emanuele II és Musc Noir Perfume Enhancer. (Ez utóbbit azonban nem értem, hogy illik bele a sorba.)
Fotók: PR