Az új iparág ismerői egyértelműen azt mondják, hogy hatalmas pénzek vannak a divatipar, így a luxusmárkák számára is a kiterjesztett/virtuális valóságban. A komplett világsajtón is végigsöpört az a pár hetes hír, hogy immár Gucci edzőcipőnk is lehet az augmented realityben, avagy bizonyos online játékokban. Ráadásul lényegesen olcsóbban juthatunk hozzá, mintha bemennénk az Andrássy úti butikba – igaz, a szokványos valóságban is létező modellt egyelőre még több helyre felvehetjük. Lassan azonban mindent lehet vásárolni az alternatív univerzumban is – elvégre ott is meg kell mutatni, hogy van mit a tejbe aprítani. Immár versenylovat is tarthatunk, adhatunk-vehetünk, tenyészthetünk – akár már 30 dollártól.
Persze, a nagypályás példányok ára itt sem bagó, egy jó eredményekkel, nagy versenytapasztalattal, netán jó “vérvonalból” származó paripának itt is megkérik az árát: átlagosan 15 000 (!) dollárt kell egy jószágért kipengetni az ausztrál Virtually Human Studio által fejlesztett Zed Run lóversenyszimulátor univerzumában. A szóhasználatban pedig semmi költői túlzás sincs, hiszen a fejesztők valóban egy önálló világot szerettek volna kreálni, azaz nem mindenkinek kell lótulajdonossá válnia, lehet csak szimplán fogadni is a kedvencünkre, tenyésztőként működni, netán istállót fenntartani, és azt bérbe adni az állatok tulajdonosainak a Novus Earth bolygón, Kr. u. 2150-ben. Persze, a sztori nem holmi kriptovalutáért megy, hanem igazi, ropogós zöldhasúért, de úgy látszik tényleg komoly igény volt már erre a bizniszötletre. A 2019 elején alapított vállalkozás már abban az évben baromi jól teljesített a 4450 db eladott lóval, ami tavaly 11 000-re kúszott fel, amihez további 8000 tenyésztett példány társult, és 3600 istállót tartottak fenn tavaly. És hogy miért éri meg még ebbe belevágni, ha nincs lehetőségünk a penthouse-ban pacikat tartani? Hát mert VR-szemüveggel akár a nappalikban is “megsimogathatjuk” a kedvencünket!
Fotó: PR
2021. április 22.