Az első IWC Virtual Boutique szolgáltatás Amszterdamban indult el, előzetes bejelentkezés után pedig egy eladót is kapunk magunk mellé, miköben telefonunkkal az üzletet “járjuk” – otthon a fotelből. A kvázi kiterjesztett valóság (augmented reality) koncepciójú vásárlásélménnyel egy ideje már kacérkodnak a márkák – akár a vírushelyzettől teljesen függetlenül is -, van aki basic-ebb módon fogja meg a témát, ahogy tette ezt a Gucci, van, aki komoly pénzeket öl bele a fejlesztésbe, hogy az élmény minél inkább megközelíthesse az igazit, lásd. a Dolce&Gabbana példáját. Persze, ezek a fejlesztések nemcsak a retail szektorban lesznek egyre általánosabbak, jó pár szoftverfejlesztő cég működik, amelyek virtulis showroomokat ajánlanak a kisebb brandeknek, tervezőknek, hogy méltó körülmények közt tudják prezentálni az új kollekciókat például a buyereknek, viszonteladóknak. Sok nagy brand (pl. az LVMH luxuskonszern) azonban épp, hogy ellenáll, és egyre több és több üzletet nyit, mondván, hogy a fizikai vásárlásélményt a technológia sosem tudja majd teljes mértékben leképezni.
Fotó: PR
2021. augusztus 9.