Ebben a sorozatban olyan budapesti vállalkozásokat mutatunk be, amelyek nem a konfekcióiparban találták meg a számításaikat. Alapítóik sokkal magasabbra tették a lécet: az egyedi kéréseknek és igényeknek szeretnének megfelelni. A lehetetlent nem ismerik, a cél, hogy az ügyfél úgy érezze a közös munka után, hogy a termék, amiért fizetett, szinte rá lett öntve. Legyen szó öltönyről, estélyi ruháról, cipőről vagy ékszerről, Budapest igenis nagyon jól áll, ha arról van szó, hogy nem csupán le szeretnénk valamit venni a polcról, hanem az álmunk realizálása a cél.
A Hévízen és a budapesti Andrássy úton is üzlettel rendelkező divatmárka szó szerint egy megvalósult gyerekkori álom lenyomata. Az alapító-tulajdonos, Kanizsai Silka Ágnes már gyerekkorában is érdeklődött a divat iránt, holott a családja akkor nem engedhette meg magának az olyan finom darabokat, amelyeket az ügyvezető, egyben a brand nagykövete mostanság napi szinten visel. Ez és még sok más is kiderül a YouTube-csatornájáról, ahol kendőzetlen őszinteséggel mesél a nehézségeiről, a hosszú útról, ami a vendéglátástól az haute couture és bespoke szabóságig vezetett. Szorgalomból és tanulni vágyásból nála nincs hiány, autodidakta módon művelte ki magát színelméletből vagy a szabászat alapvetői fogásaiból, hogy a betérő vásárlóknak csak a leginkább passzoló árnyalatokat és anyagokat ajánlhassa. Sőt, talán ez kissé téves megfogalmazás is, hiszen az ő célja egészen pontosan a tökéletes megtalálása, hogy abból olyan ruhaköltemény szülessen az emeleten helyet kapó varrodában, hogy újdonsült tulajdonosa biztos lehessen benne, ő fogja elvinni a show-t a céges partin vagy az esküvőn, ahova hivatalos. (Utóbbin természetesen csak a menyasszony után.)
A maximális személyre szabottság mellett a Silka talán legnagyobb erőssége a praktikumra való törekvés. Értjük ez alatt, hogy a legtöbb ruhában van némi játéktér, ha az ember felszedne pár kilót – ami azért egy ilyen árfekvésű darabnál nem mindegy. A divattervező egyik legfontosabb inspirációja saját maga volt ugyanis, amikor anno kialakította a márka hitvallását. Magasságából adódóan ő maga sem rendelkezik konfekcióméretekkel, így jött hát az ötlet, hogy kellene a magyar hölgyeknek is egy olyan opció, ahol az öltözőfülkében nem érzik kényelmetlenül magukat – lévén elég tágas és végre valahára előnyös a világítás. Ahol van normálisan méretsor, és nem ijednek meg a szokványostól eltérő adottságoktól. Ahol az üzlet személyzetét tényleg érdekli, hogy a vásárló olyan terméket vigyen haza, amely sokáig ki fogja őt szolgálni, nemcsak be lesz akasztva a szekrénybe. Ahol a varrodai munkatársak pontosan értik, hogy nemcsak manökenalkatra dolgoznak, hanem olyan rafinált megoldásokat kell belevinniük a modellekbe, amely karcsúbbnak láttat egy picit teltebb sziluettet, magasabbnak egy alacsonyabbat, hogy mindenki egy királynő vagy király büszkeségével sétálhasson ki a szalon ajtaján. Mert bizony, el ne sikkadjon, hogy a Silka nemcsak a hölgyek játszótere! Sőt! Az egyik olyan magyar márka, amely legalább akkora figyelmet szentel az uraknak, mint a szebbik nemnek: hírességek, poltikusok öltözködnek innen, ami nem is csoda, hiszen a black vagy white tie, netán a mindennapi szett mellé a kiegészítők is könnyűszerrel beszerezhetők itt.
Fotók: PR
2021. október 18.