Ne hagyd ki!

Fel!
13 nov

Ez Pécsi Balázs 10 kedvence a SNOBELIER idei kínálatából

Aki rendszeresen követi magazinunkat és szereti a luxustermékeket (vagy szimplán csak internetfelhasználó), az tudja jól, hogy immár több mint két hónapja indult el 6 termékosztállyal, több mint 40 branddel és két luxus concierge szolgáltatással Kelet-Közép-Európa első online luxusáruháza  – amely egyúttal cégcsoportunk része is. Így karácsony közeledtével pedig arra gondoltunk, hogy megkérdezzük róla felelős kiadónkat, Pécsi Balázst – aki egyúttal az áruház társtulajdonos-ügyvezetője is, ekképp ilyen minőségében jobbára ő döntött a forgalmazandó márkákról és a termékkínálatról -, hogy melyek a kedvencei a jelenlegi szortimentből (és miért), illetve, hogy miket ajánl a karácsonyfa alá vagy a terített asztalra.

A válaszokat lejegyezte: Bagi Barbara, szerkesztő

1. A Baghera gyerekautói (kifejezetten a riderek)

snobelier-baghera-gyerekauto-kid-car-rider-mercedes-benz

“Nagyjából ismerve a piacot, ki merem jelenteni, hogy szűk a spektrum, ha menő járgányokat szeretnénk beszerezni a gyereknek – pláne, ebben az árkategóriában! Azért lettünk a francia Baghera manufaktúra hazai képviselete, mert hisszük, hogy egy bizonyos igényszint felett az árfekvésben megegyező elektromos autók egyszerűen cikik, ellenben ezekkel a vintage, a harmincas-negyvenes évek streamline vonalvezetését megidéző riderekkel még a szülőknek is menő megjelenni – például nyáron egy kerti partin. A személyes kedvenceim a licenszegyüttműködések eredményei: a limitált Bentley, Mercedes-Benz és Peugeot modellek, de természetesen nemcsak a lábbal hajtós, hanem a pedálos darabokat is maximálisan ajánlom.”

2. A Scarlet Splendour Animagic kollekciója

scarlet-splendour-animagic-matteo-cibic-szekreny-bar-cabinet-snobelier

“Nos, belátom, a szekrény nem egy tipikus karácsonyi ajándéktípus, de például egy lakbermániás szerettünk szívét biztos megdobogtatjuk vele. Évek óta nagyra tartom az olasz “csodagyerek” tervező, Matteo Cibic munkásságát, akit a dizájnimádóknak már nem is nagyon kell bemutatni. (A Marie Claire Maison lakberendezési magazin olasz kiadása pont a nyáron válogatta be a világ legjobb fiatal bútortervezői közé.) A régióban általunk kizárólagosan forgalmazott indiai Scarlet Splendour luxusbútor manufaktúrának sokat tervez és nagyon sikeresek is a kollekciói, az én kedvenceim ezek az elefánt- és szamárfejes darabok, amelyek olybá tűnnek, mintha a századfordulón az angol elit körében népszerű preparátumbútorok modern parafrázisai lennének.” (Erről a furcsa trendről mi is írtunk korábban, itt – a szerk.)

3. A Prunier kaviárjai

snobelier-prunier-caviar-kaviar

“Bár van idehaza egy-két fine dining étterem, amely sokat tett a műfaj népszerűsítéséért, a hazai kaviárkultúra még mindig gyerekcipőben jár. A Prunier egyedüli hazai forgalmazójaként a célunk ennek a luxusélelmiszernek a népszerűsítése, éppen ezért is hoztuk be a világon a legnépszerűbb márkát. Mindig fontosnak tartom megjegyezni itt, hogy az élelmiszerboltok hűtőpultjában sorakozó piros és feketére festett tengeri hal ikrának semmi köze a kaviárhoz, ahogy még a jobb éttermek narancssárga lazacikráját sem hívhatjuk így. A kaviár a tokhal ikrája, amelyből többféle van: a legnépszerűbb a Beluga, a Sevruga és az Oscietra fajta, ezeket mi két márkától is tartjuk. A kaviár nem olcsó műfaj, belátható miért, ha tudjuk, hogy ezeknek a nagy helyigényű halaknak 14 évébe kerül, hogy ivaréretté váljanak.”

4. A Tateossian Oceana karkötője

“Ezt a londoni brandet egy örmény úriember alapította (mint a nevéből is látszik), és mára a globális elit egyik kedvenc mandzsettagomb gyártójává váltak. Az én kedvencem az általunk forgalmazott kollekcióból azonban ez a karkötő, amely ókori rómaiak által gyártott, kb. 2000 éves csiszolt üvegből készült. Így minden darab egyedi, s amellett, hogy nagyon szépek a színei, különleges érzés a történelem egy darabkáját a csuklónkon viselnünk.”

5. Az Aviteur bőröndjei

aviteur-patricia-gucci-luggage-suitcase-borond-snobelier

“Ez a fiatal luxusbrand nemcsak azért érdemes a  figyelemre, mert nagyon klasszul kombinálja a borjúbőrrel a Thonet-székek nádazására hajazó betéteket, hanem mert az alapítója és tulajdonosa, a Guccit naggyá tévő Aldo Gucci lánya, Patricia Gucci, a divatház volt globális nagykövete, aki az első nő volt egyúttal a cég igazgatótanácsában. Patriciának egyébként egy jó pár éve magyarul is megjelent a memoárja, amelynek elolvasása alapján roppant szimpatikus lett számomra, így külön öröm, hogy meg tudtunk állapodni vele, hogy mi leszünk a régiós forgalmazójuk.”

6. A Mineheart strucctollas lámpái

mineheart-ostrich-lamp-strucc-lampa-snobelier

“Már Budapesten is van olyan luxushotel (a Matild Palace), amelyik bevállalta, hogy strucctollas állólámpákat tervezzen be az enteriőrjeibe, így azt gondoltuk, hogy miért ne hoznánk be ezt a terméktípust a lakossági piacra – jelenleg talán egyedüliként. A téma megosztó, sokak szerint az ilyesmi már a giccs kategóriájába tartozik, szerintem azonban szimplán csak egy eyecatching darabról van szó, amely a legunalmasabb teret is feldobja, emlékezetessé teszi.”

7. A Ghraoui bonbonválogatásai

snobelier-ghraoui-bonbon-chocolate-csokolade

“Ennek a szír polgárháború miatt Magyarországra települt damaszkuszi bonbonmanufaktúrának már a sztorija is lebilincselő. Hát még az ízei! Bár a gyártás idehaza történik, ismét kezdik meghódítani a Közel-Keletet, a katari Dohában immár két, míg Dubajban egy üzlettel rendelkeznek. A SNOBELIER-nek exkluzív bonbonösszeállításokat terveztek, amelyek cseh kristálytálakon érkeznek meg a vásárlóhoz. A gazdag arabok ezt a szolgáltatást imádják, reméljük, a magyar gourmand-ok is fogják!”

8. A Dolce&Gabbana gyerekruhái

dolce-gabbana-snobelier-clothes-kid-gyerekruha

“Mivel egy nyáriszünet erejéig laktam is Dél-Olaszországban (Nápolyban), így menthetetlenül beleszerettem a helyi kultúrába, legyen szó az olasz csizma orráról vagy sarkáról, vagy akár Szicíliáról. Nem tagadom, a Dolce&Gabbana a kedvenc divatmárkám, különösen lenyűgözőnek tartom, ahogy a népi folklór vizuális elemeit elterjesztették a világon, és Kínától Dél-Amerikáig viselik a hölgyek magukon a jellegzetes szicíliai szamárkordékat vagy a festett csempemintát, a majolikát. Európán belül is kevés helyen kapni csak a gyerekkollekciójuk újdonságait, így külön büszkeséggel tölt el, hogy nálunk bizony megtalálhatók.”

 9.A Montegrappa Canova-tollai

montegrappa-toll-pen-snobelier-antonio-canova

“Emlékszem, tinédzser koromban a művészettörténet órán mennyire nagy hatással voltak rám Antonio Canova szobrai – holott annyira nem rajongtam a klasszicizmusért. A lágy formákat, az éteri alakokat pedig most kézbe is vehetjük, írhatunk is velük a híres, olasz íróeszköz manufaktúra jóvoltából. Ahogy a mester szobrai, természetesen ezek a miniatűr alkotások is carrarai márványból készülnek.”

10. A Pasotti állatos cipőkanalai

“Az olasz manufaktúra elsősorban (nem ritkán kifejezetten extravagáns) luxusesernyőiről híres, holott gyártanak sétapálcákat és cipőkanalakat is. Nekem a nagy kedvenceim mindből az állatosak, mivel a szép és vicces kialakításukkal még egy olyan mindennapos rutint is feldobnak, mint a cipő felvétele, az esős időről már nem is beszélve. Örülök, hogy a márkának ezeket a különleges darabjait mi árulhatjuk Magyarországon.”

snobelier-3

Fotók: PR, portréfotó: Magyar Máté
2021. november 13.

A SNOBELIER online luxusáruház és a The Gentleman’s Review magazin tulajdonosi köre megegyezik.

Pécsi Balázs