Nyugalom, nem fogunk lemaradni semmiről sem addig, míg újra Firenzébe nem vet bennünket a sors, természetesen nem az 1505-ben készült, eredeti Doni Tondótól szabadulnának meg, hiszen az élénk színekkel megfestett Szent Családot ábrázoló kör alakú kép (szakszóval: tondó) az egyik legértékésebb festményük. A világ egyik leghíresebb szépművészeti múzeuma is szeretne azonban haladni a korral – és persze némi pluszbevételre szert tenni, betömködvén a tavalyi financiális lyukakat, amelyek a turizmus elapadásának és a jegybevételeik drasztikus csökkenésének a következményei. (A 2019-es 4,4 milliós látogatószám tavaly 1,2 millióra esett ugyanis.)
Éppen ezért összefogtak az olasz Cinello stúdióval, amelyik kifejlesztett egy DAW nevű digitalizációs technológiát. A termékmeghatározásuk szerint olyan pontosan képesek reprodukálni egy klasszikus művet is, hogy lehetetlen megmondani, hogy nem eredeti alkotásról van szó. Nos, ennek meg is kérik az árát, a megszólalásig az eredetire hajazó másolatot 140 000 euróért árulja a múzeum és a cég együtt. A “műalkotás” teljesen “egyedi”, bár a neves manierista festő kezétől származó ecsetvonások helyett meg kell elégednünk Eike Schmidt múzeumigazgató aláírásával, aki ezzel hitelesíti a produktumot. Az intézményvezető hangsúlyozta, szó sincs arról, hogy a régi helyett új bevételi forrásra találtak volna, ez csupán kiegészítő jövedelem, amely némileg csökkenteni képes a hiányt, és ami (az éttermek ételkiszállításához hasonlóan) egy jó eszközzé tud válni annak érdekében, hogy a múzeumi szcéna is túl tudja valahogy élni a koronaválságot.
Fotó: PR
2021. május 15.