Ne hagyd ki!

Fel!
19 okt

Megújult a torinói La Rinascente

La Rinascente Torino_department store_áruház_luxury_luxus

Olykor bizonyára jártok-keltek Olaszországban, így valószínűleg belefutottak már a helyi luxusáruház láncolat valamelyik egységébe, nem kell tehát nagyon bemutatnom a poszt tárgyát. Talán csak Amerikából tudnék olyan példát hozni még, amikor is egy adott department store-nak országosan több fióküzletével is találkozhatunk. A brand a nevét egybkét a híres költőnek, Gabriele D’Annunziónak köszönheti, aki az “Újjászületés”-t sugalmazta a tulajdonosnak, mint tökéletes választást, amit 1917-ben be is jegyeztek. Így téves az a közkeletű mendemonda, miszerint az 1918-ban leégett milánói áruház új, art déco épülete kapta volna ezt a keresztség jegyében. Az újjászületést úgy értették, hogy az új tulajdonos egyúttal fel is kívánja frissíteni a világ első igazi luxusáruházát – innen tehát a név, mentsétek ezt el a fejetekben!

La Rinascente Torino_department store_áruház_luxury_luxus

A láncolat aztán szépen kinőtte magát az olasz csizma területén:  a dóm téri anyaegység mellett tíz éven belül nyitottak még egy helyen áruházat Milánóban (Piazza Loreto), kettőt Rómában, illetve egyet Torinóban, Genovában, Bolognában, Firenzében, Nápolyban, Palermóban, Padovában, Cataniában, Messinában, Bariban, Tarantóban, Szirakúzában, Cagliariban, Monzában, de még Trapaniban is! Na, ez a csinos lista azonban az elmúlt 100 esztendőben szépen leapadt, az utóbbi években zárt be például a padovai és a genovai egység, míg a nápolyi már több mint egy évtizede szünetel, de állítólag ezt majd újranyitják. (Dőlttel szedtem egyébként, ahol még működnek.) Az épületeket szépen elkezdték az utóbbi években felújítgatni, 61 millió euróból most a torinói Via Giuseppe Luigi Lagrange 15-ös szám alatti ingatlanon volt a sor, amelynek záróakkordja volt csak az új homlokzat, a belső terek face liftingjét már egy ideje elkezdték.

La Rinascente Torino_department store_áruház_luxury_luxus

Tavaly kapott csak a  mínusz egyen lakberendezési osztályt az áruház, holott a legtöbb városban ez már alap. Idén februárban a férfiosztály fizimiskáját ráncfelvarrták, két szinten (6584 nm-en) várnak bennünket shoppingolni. A homlokzat után az uccsó feladat a földszinti beauty floor rendbetétele volt, így most már teljesen kikenve-kifenve várnak minket pénzt költeni – nyilván van női osztály is, valamint egy kávézó, ezt ne hagyjuk ki innen! A márkafelhozatalról itt tájékozódhattok, mindenképpen megéri benézni hozzájuk, még ha egyébként Torino jól is áll luxusüzletekből. (Na meg nyilván az egy órányi vonatútra lévő Milánóból vetődtök majd arrafelé, ami meg aztán a luxusmekka egyszerűen.)

Fotók:PR

 

Pécsi Balázs