Többször is írtam már itt a blogon e két, patinás brit márkáról, utóbbit nyilván nem kell senkinek sem bemutatni, hiszen eléggé közismert. Előbbi már nem feltétlen, ugye ez az 1849-ben alapított szabóság a londoni Savile Row egyik ékköve a mai napig, az utóbbi években pedig elkezdett kicsit kikacsintgatni az otthonául szolgáló Mayfair negyed határain túlra is, tavaly például kollabolt egyet az úgyszintén brit Jo Malone-nal (itt), idén pedig az épp jubiláló Bentleynek tervezett autókárpitokat. Az autógyártónál az egyedi megrendelésekért felelő Mulliner műhely volt hivatott bábáskodni e nász felett. A V8-as benzines Bentayga modellre esett a választásuk, ezt fazonírozták át kétféle hangolásban (Businessman, Sportsman).
Mindkét verzió belterében teret kaptak a Huntsman textíliái, illetve a klasszikus faborítás is. Az “üzleti kategória” egyébként annyival tud csak többet, hogy a hátsó könyöklője egy sakk-készletet rejt. Négyszer nagyobb esélyünk van erre lecsapni (ááá, már biztos nincs, gondolom, pult alól elkeltek), ebből négy darab látott napvilágot, míg a sportosabb verzióból csak egy. A Sportsman lakkozott borostyánbetéteihez, kék, steppelt bőrrel behúzott üléseihez jól passzol a kockás tweed – a stílusos angol vidéki élet nélkülözhetetlen textíliája.
Míg ez a modell bordó dukkót kapott, addig a Businessman fekete-szürke színekben játszik, antracit-fekete karbonbetétekkel és kilinccsel a belterében, kevesebb szövettel operálva. Az autókat kizárólag a londoni, 1927-ben megnyitott Jack Barclay bemutatóteremben lehet(ett) megrendelni, amely elég közel esik a Huntsmanhez is, ahol módunkban áll gazdagítani a ruhatárunkat is, ha a slusszkulcshoz ajándékba kapott, anyagában a kárpithoz passzoló kabát nem lenne elegendő.
Fotók: PR