Ne hagyd ki!

Fel!
15 febr

Ülj be ebédelni a kedvenc luxusüzletedbe!

Louis Vuitton_Osaka_Japan_flagship store_restaurant_étterem_kávézó_cafe_le cafe v_sugalabo v

Aki rendszeresen követi a blogot, annak ez a trend már nem újdonság, hírt adtam ugye anno a londoni Fendi Cafe nyitásáról (amely előtt konstans olyan gigászi az influencersor, hogy amikor tavaly ősszel a Harrodsban jártam, hamar le is tettem a kipróbálásáról) vagy a milánói Emporio Armani Café felújításáról is. A luxusbrandek – a nagy magazinokhoz hasonlóan – ugyanis egy ideje már rájöttek, hogyan lehet úgy kiterjeszteni a márkaélményt, hogy a hű vásárlók pénztárcája tovább karcsúsodjék – továbbá akár olyanoké is, akik egyébként nem engedhetnék meg maguknak a termékeiket. (Akik max. FMCG-vonalon voltak eddig érdekesek, azaz a parfümökre és beauty termékekre lehetett őket befűzni.)  Persze, a nagy húzás nem mindig jön be! A Marc Jacobs és a Gucci is bezárta például évekkel ezelőtt a milánói kávézóját, de a Dolce&Gabbanának is el kellett engedni az általuk tulajdonolt Gold éttermet a városban. (Hogy ők azóta miként próbálják megvetni a lábukat a gasztronómiában, arról itt írtam.) A legsikeresebben talán az Armani-csoport, illetve a nemrég csődközelbe került Roberto Cavalli üzemelteti a gasztroérdekeltségeit (tudom, picit ellentmondásos, de itt írtam róla egy hosszú elemezést), továbbá ne felejtsük ki a Ralph Laurent sem, amelyik szintúgy több étteremmel/kávézóval rendelkezik Ralphs néven (pl. Chicagóban, New Yorkban, Párizsban és Londonban). Mások, mint a Bulgari, a Moschino vagy a Missoni, a szállodabizniszen keresztül próbálkoztak többé-kevésbé sikeresen ezzel a szegmenssel, de arra is akad példa, hogy valaki csak felvásárol, és úgy épít láncolatot, hogy nem adja neki a nevét, csak épp mindenki tudja, hogy hozzá kötődik (lásd. a Prada-csoport tulajdonolta Marchesi cukrászdákat). Se szeri, se száma az egyéb gasztrokollaboknak, amikor mondjuk divatcégek és italmárkák rukkolnak elő valami közös limited editionnel, de egyéb branded megoldások is akadnak még (lásd. pl. a Dior édességeit), amiket inkább a lájtosabb marketingötletek közé sorolhatunk. Kevésbé komoly invesztíciók, mint egy létesítmény gründolása – bár az is igaz, ezeket jobbára egy flagship üzlet/szálloda/áruház “társbérletében” szállásolják el, ritka az önálló egység. Az alábbi, legfrissebb példák sem cáfolnak majd meg minket ebben!

1.Ma nyílik a Louis Vuitton első étterme és kávézója

Louis Vuitton_Osaka_Japan_flagship store_restaurant_étterem_kávézó_cafe_le cafe v_sugalabo v

Louis Vuitton_Osaka_Japan_flagship store_restaurant_étterem_kávézó_cafe_le cafe v_sugalabo v

Az új oszakai flagship store-juk  legfelső, negyedik emeletén helyet kapó Le Café V és Sugalabo V (lásd. a nyitóképen) komplexuma egyúttal bárként és roof top lounge-ként is funkcionál majd Yosuke Suga japán séf szakmai irányítása alatt. A berendezést a francia divatház saját bútortervező részlege, a dizájnkiállításokon is rendre jól szereplő Objet Nomade tervezte.

2.A második éttermét nyitja meg a Gucci

Gucci_Los Angeles_Beverly Hills_Rodeo Drive_flagship store_osteria_restaurant_étterem_Massimo Bottura

A Michelin-csillagos firenzei étterem sikere után szabadon most a los angelesi Rodeo Drive-on vetette meg a lábát gasztrofronton az olasz divatház – egészen pontosan holnapután, február 17-én nyitják itt a második osteriájukat. A beverly hillsi flagship store-juk tetején helyet kapó egység egyszerre 50 embert tud leültetni, akik egyfajta olasz-amerikai fúziós menüt próbálhatnak majd ki, például az emilia-romagnai hamburgert vagy a modenai cotechino kolbász szerűséggel készült amerikai klubszendvicset – a híres Massimo Bottura szakmai supervisingja alatt természetesen.

3. Reggelizz Tiffanynál – immár Hongkongban és Londonban is!

Tiffany, Hong Kong, restaurant, The Blue Box Cafe, flagship store

Tiffany, London, Harrods, restaurant, The Blue Box Cafe, flagship store

A neves ékszerház “gasztro márkakiterjesztésének”, a The Blue Box Cafénak az első egysége először a világhírű, New York-i Ötödik sugárúton található flagship üzletben nyílt meg még 2017-ben. A brand jellegzetes vörösbegytojás színével megálmodott, főként az Audrey Hepburn-mozi (Breakfast at Tiffany’s, magyarul: Álom luxuskivitelben) retinába égő jelenete ihlette reggelikoncepció ezek szerint olyannyira sikeres volt a nép körében, hogy megéri exportálni az ötletet. Még október közepén nyílt meg a hongkongi Tsim Sha Tsui bevásárlónegyedben az első ázsiai étterem (a márka helyi flagship store-jában, valóban egy dobozszerű kialakítással), ahol kínai porcelánból, színezüst evőeszközökkel költhetjük el a reggeli homárunkat. De minket sem kell sajnálni! Épp ma nyílik ugyanis a Harrodsban az első európai egységük, habár a pop-up jellegéből adódva, ez csak limitált ideig lesz elérhető. Addig is itt tudtok asztalt foglalni ide!

Fotók: PR

 

Pécsi Balázs