A többi ajándéktípust illetően olykor hajlamosak vagyunk vakarni a fejünket az üzletekben, hogy biztos jó lesz-e a kiszemelt portéka, megfelelő-e a méret vagy tetszik-e majd az illat. Sokkal könnyebb műfaj ellenben a gourmet termékeké, s itt a híres-neves márkák is a kezünk alá dolgoznak azzal, hogy az ünnepek tájékán csak úgy ontják magukból a limitált kollekciókat – természetesen alkalomhoz illő csomagolásban. Lássuk is, idén mit szerezhetünk be, ha még tervezünk karácsony előtt egy külföldi shoppingutat akár Párizsba, akár Londonba, netán Milánóba!
Panettonét minden mennyiségben!
Mindenki kedvenc olasz karácsonyi kuglófja újabban már novembertől ellepi a mezei élelmiszerüzletek polcait is, kedvünk szerint válogathatunk a különféle márkák különféle variációiból – személy szerint én a hagyományos, kandírozott gyümölcsöset részesítem előnyben. És hogy éppen az olasz divatházak ne kaptak volna az alkalmon, hogy ennyire trendi lett ez az édesség? Ugye, hogy mennyire nonszensz lenne? A Dolce&Gabbana tavalyi verziójával már itt megismerkedtünk, ez most is kapható, illetve Signore Armani is villantott egy karácsonyi szortimentet, amelyben központi helyet foglal el e kalácsféle – a táblás csokik és bonbonok mellett. (Beszerezhető az Armani/Dolci üzletekben.) A fentebbi Gucci panettone azonban újdonság, magát a tésztát a Posillipo Dolce Officina cukrászat szálltja be a firenzei Gucci Osteriának, ahonnan ilyen szép, a cég egyik archív mintájával megnyomott díszdobozban lehet hazavinni.
Ezeket virították a leghíresebb cukrászdák
A két híres francia láncolat, a Ladurée és a Pierre Hermé is közel hasonló kollekcióval rukkolt elő az ünnepekre. Mindkettőnél hangsúlyosan megjelenik a frankofón szezonális desszert, a karácsonyi fatörzs torta (bûche de Noël). Változatos dizájnnal, különböző ízesítésben elérhetők, ami azok számára örömhír, akik hozzám hasonlóan ki nem állhatják a csupa csokis klasszikust. Emellett persze a téli erdő inspirálta macaronok garmadája, táblás csokik és még panettonék is elérhetők az üzletekben, akár szólóban, akár ajándékkosár részeként. A Ladurée-t idén a kanadai vadon ihlette meg, mint fentebb is jól látszik. A brüsszeli alapítású bonbonláncolat, a Pierre Marcolini is bevetett mindent idén az édesszájúak kedvéért, a legpazarabb alkotásuk ez az 1000 eurós, 1 méteres bonbonkarácsonyfa.
Újragondolt italok
Az italmárkák előszeretettel közösködnek a divatházakkal és a dizájnerekkel, idén sincs ez másképp. Míg év elején a Cîroc a Moschinóval kollabolt, addig most a Vivienne Westwooddal és a Fioruccival tett így. Idén megjelentek ugyanis egy fehér szőlős ízvilágú vodkával, amelyhez az olasz divatház “történelmi” logóit is felhasználták – illetve további perszonalizációra is van persze lehetőség. A limitált italt ezen a webshopon keresztül tudjátok megrendelni 48 fontért, de itt találjátok a márka téli kiadásait is, ahogy a Johnnie Walker special editionjét nemkülönben.
A Hennessy az argentin-spanyol grafikussal, Felipe Pantonéval működött együtt, akinek munkáit a vintage tipográfia és a kinetika iránti fogékonyság jellemzi. A W-3 Dimensional Three Stars nevű csomagolásdizájnt a konyakház régi címkéi, hirdetései, antik üvegjeinek fizimiskája ihlette, és egy V.S. kategóriás párlatot rejt.
A Disaronno idén is összeállt egy híres olasz divatmárkával, a likőrt idén farmermintás csomiban szerezhetjük be. Egyúttal egy jó célt is támogatunk a “Disaronno wears Diesel” limitált üveg megvásárlásával, ugyanis a márkatulajdonos Renzo Rosso alapítványának, az OTB Foundationnek csengetünk ezáltal, amely szervezet főként a fenntarthatóságért küzd – egyéb szociális ügyek mellett.
Nyári kiadás lévén nem karácsony alkalmával jelent meg a piacon ugyan, mégis, a nyugati világban november elsejével vált elérhetővé a Piper-Heidsieck új, fagyis pezsgősvödörben árult palackja. Biztos vagyok benne, hogy sokáig ki fog tartani menőségben a rúzsoshoz hasonlóan.
Fotók: PR, nyitófotó: Fortnum&Mason