Ne hagyd ki!

Fel!
5 jan

Az LVMH megvette az Orient Expresszt

Venice Simplon Orient Express

Kicsit hatásvadász a cím, beismerem. De vajon akkor is kattintottatok volna, ha azt írom, hogy a Louis Vuitton Moët Hennessy, a világ legnagyobb luxuskonszernje megvette a Belmondot? Kis segítség annak, aki nincs annyira otthon a luxusturisztikában: a Belmond szintén egy luxuskonszern, amely összesen 46 üzleti vállalkozást üzemeltet szerte a világon (24 országban), ezek legnagyobb része luxushotel, olyan nagy nevekkel a listán, mint a velencei Belmond Hotel Cipriani vagy a portofinói Belmond Hotel Splendido. De vannak még a tarsolyban éttermek, hajóutak és szafarik, no meg a koronaékszer: a luxusvonatok birtoklása, amelyek közül is a legfényesebb gyémánt a híres, Poirot által is megjárt Venice-Simplon Orient Express. Nos, mindez elég sokba kerül, egészen pontosan 2,6 milliárd dolláros saját tőkeértéket jelent egy 3,2 milliárdos vállalati értékű tranzakcióban. Ez még az LVMH-nek sem piskóta, noha 2017-ben 6,5 milliárdot fizettek, hogy teljesen az övék legyen a Christian Dior, 2011-ben pedig 4,3 milliárdért szerezték meg a Bulgarit.

Belmond Hotel Splendido Portofino Liguria luxury hotel-Italian Riviera

A portofinói Belmond Hotel Splendido, az olasz Riviérának is nevezett Liguria tartomány egyik legelegánsabb luxushotelje

A Belmondnak és részvényeseinek ellenben épp jókor jött a dolog, 2018 első félévében ugyanis összejött egy csinos, 18 millió dolláros veszteség, amely nem mutat jól a 2017-es 45,1 milliós deficit mellett. A bejelentés után legalább a részvények “nőttek egy cseppet”, egészen pontosan 40%-ot ugrottak a New York-i értéktőzsdén, 17,65 dollárról 24,74-re. Az LVMH egyébként nem újonc a vendéglátás terén, a divat-, óra- és ékszermárkák, továbbá a luxusitalok mellett ők is üzemeltetnek szállodákat, többségüket a Bulgari Hotels brand alatt. Az iparági szakemberek véleménye szerint ez egy jó eszköz lehet arra, hogy immár komplex luxusszolgáltatásokat tudjanak nyújtani, azaz megveheted tőlük a cipődet, az öltönyödet, a karórádat, ihatsz a pezsgőikből, konyakjukból és boraikból, utazhatsz velük és lakhatsz is náluk, ha eltávon vagy hazulról. Illetve az sem mellékes, hogy Donald Trump nekifeszülése Kínának nem éppen az a húzás, amiről a luxusbrandek álmodoztak. Sajnos a legoptimistább előrejelzés is visszaeséssel számol az európai luxusmárkák forgalmát illetően, Zegnáék például már be is húzták a vészféket. Szóval az expertek azt mondják, okos húzás volt további luxus divat- vagy ékszermárkák helyett élménybe fektetnie a cégnek, nem ez esik majd elsőként ugyanis a “spórolás” áldozatául.

Belmond Andean Explorer Peru

A perui Belmond Andean Explorer, Dél-Amerika legrégibb luxusvonatja az inkák egykori fővárosából, Cuzcóból indul, és érinti a Titicaca-tavat is

Bár több kisebb-nagyobb figyelmet kapó akvizíció vagy szándék is napvilágot látott a közelmúltban, kétségkívül az Arnault-család húzása vitte el a prímet, bár a Michael Kors-Versace összeborulás (és ezzel a Capri Holdings Limited megalakulása) is elég nagy durranás volt tavaly. De szóltak a hírek ugye arról, hogy az  Ermenegildo Zegna Group 500 millió dollár fejében 85%-os részesedést szerzett a Thom Browne-ban, a Chanel 50 millió fontért bekebelezte az Orlebar Brownt vagy hogy a Trussardi-család is eladta a nevüket viselő cég 80%-át egy befektetési csoportnak cirka 50 millió euróért.  A Diesel pedig érdeklődik a Roberto Cavalli iránt. Kíváncsi vagyok, lesznek-e idén ilyen nagy iparági átrendeződések a tulajdonosi szinteken!

Fotók: PR


Pécsi Balázs