Az Onyx új “Kacsamáj, kávé, mandula” fogása az étterem számára készített Herendi porcelánban kerül felszolgálásra júniustól. Az ötlet megvalósításában hajtóerő volt a Made in Hungary, vagyis a Dining Guide és a Magyar Bocuse d’Or Akadémia által szorgalmazott éttermi mozgalom, amely két kiváló, méltán híres magyar alapanyagot – a kacsamájat és a hat puttonyos tokaji aszút – ad topséfek kezébe, hogy azok saját értelmezésben készítsék el és tegyék fel az étlapjukra. „Az ételünk első ránézésre megtévesztő lehet, hiszen a kacsamájból készített mousse egy fehér szarvasgomba formáját veszi fel, amely Magyarország akácerdejeiben terem és édes íze teszi egyedülállóvá. Ez az esszencia a konyakkal és aszúval készített mousse állagúra dolgozott kacsamáj tetejére por formájában került fel” – árulta el Mészáros Ádám séf.
“A fő összetevő kiegészítéseként kávés mandulaföldet, szarvasgombás kalácsot és sült almapürét használtunk. Fontosnak tartjuk, hogy identitásunkat azokban a porcelánokban is megfogalmazzuk, amelyekben a vendég elé kerül az étel. Ezt a törekvésünket sok esetben a fiatal képzőművészekkel való együttműködéseink viszik előbbre. A Made in Hungary fogásunknál más irányból közelítettünk: egy olyan kézműves terméken szerettük volna kínálni a kacsamájunkat, amely tökéletesen illeszkedik a magyar értékeket kidomborító koncepcióba. Egy igazi hungarikum, a világhírű márka, a Herendi Porcelánmanufaktúra szerencsére partnerünk volt a küldetés megvalósításában” – osztotta meg gondolatait Fekete Marcell F&B igazgató.
„Az Onyx számára készített bonbonier díszítésénél felmerült az egyéni dizájn készítése, azonban a személyes találkozó és a véletlenek úgy hozták, hogy Herend egyik letisztult, modern Onyx elnevezésű mintája került a tálalóra és a hozzá tartozó kanálra” – tette hozzá Cserhalmi Rita, a Herendi Porcelánmanufaktúra PR-vezetője. Egy meglehetősen bonyolult dekorról lévén szó, a gondos kézi festéssel készült porcelánok több hónapig készültek. A kacsamáj mellett a fogás másik fontos összetevője a tokaji, amelynek legnemesebbjét, az aszúesszenciát használták az ételhez. „Régóta tudjuk, milyen fontos eleme a tokaji édes borok élvezetének a látvány. Ezért örültünk annyira a kanálszervíz ötletének, mert az aszú esszencia gyönyörű, lassú szétterjedése a kanálon és a sokrétegű ámbrás-mézes aranyló színorgia többet mond ezer szónál. Minőséget sugall, elvarázsol, megállítja az időt. És klasszikus, felejthetetlen slow food élménnyé avatja a kóstolás pillanatát” – hangsúlyozta Sauska Andrea, a Sauska Borászat tulajdonosa. A Sauska Pincészet 2003-as szüretéből származó aranysárga nedű illatában és ízében komplex sárgabarack, vanília és grillázs aromákkal rendelkezik, s remekül harmonizál a kacsamájjal. A bor egyedi külsőben, fekete-arany címkével került palackozásra az Onyx számára.
Fotó és szöveg: PR