A neves francia luxusbrand 2020 szeptemberében a magyar fővárosban nyitotta meg legújabb, Bécset leszámítva a régióban az egyetlen showroomját. A többek közt a Tom Dixon, a Molteni&C, a Vitra és az Ibride hazai forgalmazásáról is híres Solinfo Magyarország mellett Szlovákiára is megkapta a franchise jogot a gyártótól, amelynek bútorai és kiegészítői most egy 1000 nm-es, három szintes, újjávarázsolt pesti bérházban leltek otthonra. A klasszikusan elegáns kollekció mellett a jellegzetesen színes és bohém, a modern kreativitást ünneplő, ikonikus darabok is elérhetők az új, Wesselényi utcai üzletben, amelynek sajtómegnyitójára jómagam is hivatalos voltam – szóval igencsak adós voltam már ezzel a cikkel. A budapesti Roche Bobois showroomnak egy műemléképület ad otthont, amely nemcsak különleges atmoszférát teremt (erős kontrasztot teremtve a modern dizájnbútorokkal), de egyedülálló mérete miatt egyedi belsőépítészeti megoldások alkalmazását is lehetővé tette. Már csak a boltban tett látogatás is maradandó élményt jelent.
Mi is az a Roche Bobois?
A Roche Bobois-t ma a high-end bútortervezés és -forgalmazás világának vezető francia szereplőjeként tartják számon. Olyan világhírű tervezőkkel és művészekkel dolgoznak együtt, mint Joana Vasconcelos, Raphael Navot, Marcel Wanders, (a nemrégiben koronavírusban elhunyt) Kenzo Takada, Ora Ito, Christophe Delcourt és Stephen Burks, valamint nagy divatházakkal, mint a Jean Paul Gaultier, a Missoni vagy a Christian Lacroix. Minden bútordarab a Roche Bobois, a tervezők és a gyártók szoros együttműködéséből születik, ez a koncepció adja a brand erősségét és eredetiségét. Bútoraikat kizárólag Európában gyártják, szem előtt tartva a fenntartható szemlélet által támasztott igényeket.
A Roche Bobois története 1950-ben indult, amikor is Jacques Roche megnyitotta első üzletét Párizsban, ahol a kor legjobb kortárs bútorait kezdte árusítani. Az igazi kaland azonban 10 évvel később kezdődött, amikor az alapító két fia, Francois és Philippe összeismerkedett Patrick és Jean-Claude Chouchannal. A Roche és a Chouchan család innentől kezdve közösen álmodta tovább a cég történetét. Az ezt követő évtizedekben a vállalat folyamatos fejlődött, saját identitást szerzett és márkanévvé vált, az ezredfordulóra pedig nagymértékű globális terjeszkedésbe kezdett. Mára már 55 országban több, mint 260 üzlettel van jelen.
Miért különlegesek a Roche Bobois kollekciói?
A Roche Bobois kollekciókban két különböző, mégis egymást jól kiegészítő világ testesül meg: a Les Contemporains kollekció a jelenlegi trendeket és a modern felfogást tükrözi a legújabb technológiai vívmányokat is felhasználva, míg a Les Nouveaux Classiques kollekció bátran ajánlja a tradicionális francia bútorokat a 18. századtól a 20. századig úgy, hogy közben a legjobb stílusjegyeket emeli ki és a jelen stílusához igazítja azokat. Mindkét kollekció a francia ’art de vivre’ fogalmát reprezentálja az egyedi dizájn, a magas minőségű anyagok és a páratlan know-how kombinálásával.
Egy legendás Roche Bobois bútordarab: Mah Jong
Az 1971-ben megalkotott Mah Jong egy olyan moduláris kanapé (lásd. fent!), amely a forma és a funkcionalitás teljes szabadságán alapszik. Három, számtalan módon összetehető alapeleméből kiindulva a Mah Jong végtelen mennyiségű kompozíció létrehozását teszi lehetővé. Lehet karosszék, kanapé, fotel vagy ágy: egy hely, ahol pihenni, játszani, heverészni lehet. Kísérletezésre ösztönöz, megtöri a formális lét szabályait, ezzel is tükrözve azt a nonkonformista korszakot, amelyben létrejött. A születésekor avantgárdnak, ma már ikonikusnak számító Mah Jong „öltözetét” a Missoni Home és Jean Paul Gaultier készítette. Olyan sztárok otthonában is helyet kapott, mint a világhírű modell Gigi Hadid.
Fotók: PR (Gosztom Gergő)